سرمایه‌گذاری دولت در صنایع استراتژیک برای خنثی‌سازی تحریم‌ها است

مرتضی محمودوند با اشاره به عظیم‌ترین سرمایه گذاری تاریخی در اقتصاد کشور، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در بخش‌های پتروپالایشگاهی و صادرات نفت و گاز در راستای تحول صنعتی بسیار مهم است. در دوران تحریم کشور در این حوزه‌ها پیشرفت خوبی داشته و درآمدهای حاصل از صادرات این مواد جایگزین درآمدهای نفتی شده است.

نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس افزود: دولت آیت‌الله رییسی در راستای ایجاد تحول صنعتی، همه توان اقتصادی خود را بر روی توسعه این صنایع استراتژیک قرار داده است تا با فعال کردن این صنایع بتواند در راستای مقابله با تحریم‌های ظالمانه گام‌های اساسی بردارد.

محمودوند با بیان اینکه برای صادرات نفت و بازگشت منابع حاصل از صادرات با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم، خاطرنشان کرد:‌ به لحاظ تنوع محصولات پتروشیمی دشمن توانایی تحریم این محصولات را ندارد. لذا هرگونه اقدام میدانی و اجرایی در حوزه پتروشیمی می‌تواند کشور را نجات دهد.

وی تصریح کرد: تدابیر دولت سیزدهم در سیاستگذاری‌های کلان اقتصادی راهگشا بوده است و مقابله و خنثی‌سازی تحریم‌ها در دستور کار جدی دولت قرار دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یادآور شد:‌ دولت از راه‌های متعددی در راستای خنثی‌سازی تحریم اقدام کرده است و گام‌های خوبی در این راستا برداشته شده است. طرف‌های غربی در مذاکرات وین فهمیده‌اند با روی کار آمدن دولت انقلابی نمی‌توانند با هر حیله و نیرنگی به ملت ایران ضربه وارد کنند.

محمودوند تصریح کرد: جمهوری اسلامی در توانمندی‌های تکنولوژی، صنعتی و هسته‌ای به پیشرفت قابل توجهی دست یافته که موجب نگرانی آمریکا و اروپا شده است که این توانمندی‌ها نتیجه مذاکرات وین را تغییر خواهد داد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رییس جمهور روز یکشنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما، دستور آغاز عملیات اجرایی ۴۸ طرح بزرگ صنعتی کشور را با اعتباری معادل ۱۷ میلیارد دلار صادر کرد.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر، مجتمع فولاد مبارکه، شرکت ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان به عنوان «گروه پیشرانان پیشرفت ایران» مسئوولیت سرمایه‌گذاری در این ۴۸ طرح بزرگ صنعتی را بر عهده دارند.

سرمایه‌گذاری دولت در صنایع استراتژیک برای خنثی‌سازی تحریم‌ها است

۱۱ میلیارد دلار صادرات سالانه، تولید ۵۴ میلیون تن محصول معدنی، فلزی و پتروپالایشی، معادل ۲۰ میلیارد دلار درآمد سالانه پس از بهره‌برداری و ایجاد ۲۱ هزار شغل مستقیم و ۶۴ هزار شغل غیرمستقیم از جمله مزیت‌ها و ظرفیت‌های این پروژه‌های عظیم پس از بهره‌برداری است.