اولین و مهمترین بند توافق هسته ای

محمود عباس زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با بیان اینکه مشکل ما با آمریکایی‌ها این است که وقتی چیزی را امضا می کنند زیر آن می زنند، بیان داشت: تا زمانی که ما این مشکل را حل نکنیم اصلاً نمی توانیم در مورد آمریکایی‌ها به طور شفاف صحبت کنیم.

 

وی تأکید کرد: وقتی آمریکایی ها توافق می‌کنند و در ادامه زیر آن می‌زنند و به نوعی چکشان بلامحل می‌شود این مسئله اشکالات متعددی را شکل می‌دهد.

 

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت :آمریکایی‌ها یک دور با ما توافق و تعهداتی را امضا کردند اما از زیر کار در رفتند، بنابراین نیاز است که آمریکایی‌ها اول بروند و تعهدات خود را اجرا کند لذا اولین بند توافق ما با آمریکایی‌ها باید این باشد که آمریکایی‌ها به آنچه تعهد کردند، عمل کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: باید تعهداتی که آمریکایی‌ها داده‌اند در مذاکرات پیش رو تعیین تکلیف شود لذا از کجا معلوم است که آمریکایی‌ها بازهم مسئله‌ای را تعهد کنند اما در آینده از زیر بار آن بگریزند.

وی تاکید کرد: ما باید تضمین لازم را از آمریکایی‌ها دریافت کنیم لذا ما هم علاقه‌مندیم تا تضمینی داشته باشیم که ماشه آن دست طرف مقابل نباشد تا هر وقت بخواهد تعهداتش را اجرا و هر وقت بخواهد از آن سر باز زند.

عباس زاده مشکینی تاکید کرد: ما یک تضمین عینی از طرف مقابل می‌خواهیم تا اگر فردا روزی حقمان پایمال شد بتوانیم آن تضامین را به اجرا بگذاریم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها باید هزینه رفتار خودشان را پرداخت کنند، اظهار داشت: ما باید کاری کنیم که آمریکایی‌ها در قبال عدم پایبندی تعهداتشان هزینه آن را پرداخت کنند.

اولین و مهمترین بند توافق هسته ای

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: آمریکا اگر به تعهداتش عمل نکرد باید هزینه دهد لذا ما به دنبال طراحی این مسئله در مذاکرات هستند.