ادعای گانتس: ایران پهپادهای ارسالی به ونزوئلا را تجهیز می‌کند

بنی گانتس ایران را به برنامه ریزی برای تسلیح پهپادها ی عرضه شده به ونزوئلا با مهمات هدایت شونده دقیق متهم کرد. اظهاراتی که به نظر می‌رسد با هدف تاثیرگذاری بر فضای مذاکرات هسته‌ای باشد.

 

به گزارش رویترز، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی عکس‌هایی از آنچه «یک پهپاد مهاجر ایرانی در ونزوئلا» می‌خواند، نشان داد. او گفت این تصویر مدلی از یک پهپاد مهاجر ایرانی پیشرفته را نشان می‌دهد. علاوه بر توسعه پهپاد‌های ایرانی در ونزوئلا، ارزیابی‌های ما نشان می‌دهد که PGM (اسلحه هدایت شونده دقیق) ایرانی برای این پهپاد‌ها و سایر مدل‌های مشابه به کار گرفته شده است».

ونزوئلا در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که ایران در ساخت هواپیما‌های بدون سرنشین به این کشور کمک می‌کند، اما این هواپیما‌ها برای مقاصد دفاعی به کار گرفته خواهد شد.

اظهار نگرانی مقام صهیونیست در حالی منتشر می‌شود که «نشنال اینترست» در گزارشی به قلم «سباستین رابین» تحلیلگر امور امنیتی و نظامی از دانشگاه «جورج تاون» آمریکا نوشته است ایران علی‌رغم بودجه نظامی نه چندان زیاد خود، هواپیما‌های بدون سرنشین مسلح زیادی تولید می‌کند.

نشریه صهیونیستی جروزالم پست نیز ایران را یک قدرت پهپادی در منطقه معرفی کرده است و نوشته است پهپاد‌های ایرانی در حال تغییر موازنه قدرت هستند.

ادعای گانتس: ایران پهپادهای ارسالی به ونزوئلا را تجهیز می‌کند

در حالی که به اعتقاد بسیاری، مذاکرات هسته‌ای ایران به ایستگاه‌ نهایی خود نزدیک شده، مقامات صهیونیست با ادعاهای خود سعی در فضاسازی علیه ایران را دارند.