گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مُهر تاییدی بر برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران است

علیرضا سلیمی در خصوص گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به عدم فعالیت دستگاه‌های تولید سانتریفیوژ در سایت نظنز، گفت: ایران به تعهدات هسته ای خودش همواره پایبند بوده و هیچگاه خارج از چارچوب قوانین بین المللی حرکت نکرده است.

 

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شاید برخی از کشورهای زیاده خواه موضوع دستیابی به بمب اتم را مطرح می کنند اما گزارش های آژانس عدم صحت این موضوع را تایید کرده و حکم شرعی رهبر انقلاب نیز موضوع یاد شده دستیابی به سلاح کشتار جمعی را رد می کند زیرا امری حرام است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخورد با پرونده هسته ای ایران، سیاسی است، ادامه داد: در واقع شاهد اعمال استانداردهای دوگانه از سوی غربی ها در موضوع هسته ای کشورمان هستیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: برخی کشورها مانند ایالات متحده بمب اتم دارند اما آژانس بین المللی انرژی اتمی نسبت به آنها هیچ واکنشی ندارد اما همین کشورها رویکرد خصمانه علیه ایران داشته و به طور مستمر موضوعات خلاف واقع مطرح می کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید اذعان کرد بیشترین نظارت ها در حوزه هسته ای در دنیا برای ایران است و این مهم در حالیست که کشورمان هیچگاه از برنامه فعالیت خودش انحراف نداشته است.

علیرضا سلیمی نماینده محلات

 آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش خود به کشور‌های عضو اعلام کرد بازرسان آژانس در تاریخ ۱۵ فروردین تایید کردند که همه دستگاه‌های تولید قطعات سانتریفیوژ به شکل مهر وموم شده در سایت نطنز باقی مانده و بنابراین هیچ فعالیتی نداشته اند.