چرا آمریکا از اوکراین حمایت می‌کند؟

مصیب عباسی گفت: یکی از شیوه های نفوذ سیاسی، اقتصادی و فرهنگی قدرت های اروپایی و آمریکایی در دیگر سرزمین ها و ملل، حمایت از حقوق بشر و دفاع از آزادی و دموکراسی است.

وی با بیان اینکه جنگ روسیه و اوکراین ماهیت دروغین رفتار اروپایی ها و آمریکایی ها را نشان داد، افزود: آنها با تمام قدرت برای تامین مقاصد سیاسی و اقتصادی خود در دفاع از مردم اوکراین به صحنه آمدند و تمامیت رسانه، تشکل ها، ابزارهای نظامی، کمک های مالی و تسلیحاتی به صورت جمعی و قدرت ناتویی وارد صحنه شد تا آتش جنگ را در منطقه شعله‌ور کنند و زمان آن را افزایش دهند تا سود مادی ببرند نه آنکه بخواهند به معنای واقعی از مردم اوکراین دفاع کنند!

دبیر هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های استان گلستان تاکید کرد: اگر کشورهای استکباری به معنای واقعی دوستدار مردم اوکراین و حامی واقعی حقوق بشر هستند و از آزادی ملت ها حمایت می کنند چرا از فلسطینی ها، یمنی ها، افغانستانی ها حمایت نمی‌کنند مگر اینها انسان نیستند، از مظلومیت رنج نمی برند و آیا مردم این کشورها  لایق آزادی، استقلال و عزت نیستند؟

وی با طرح این پرسش که چرا قدرت های اروپایی و آمریکایی نه تنها در برابر جنایات صهیونیستی و آل سعود ساکت هستند بلکه تمام قد از آن حمایت می کنند، بیان کرد: کشورهای استکباری در برابر جنایت های عربستان سعودی در یمن علاوه بر سکوت، در ائتلاف به هم پیوسته علیه مردم مظلوم این کشور وارد مبارزه سخت نظامی می شوند.

کشورهای استکباری جز خود طرفدار احدی نیستند

عباسی با تاکید بر اینکه جنگ روسیه و اوکراین سند دروغین حمایت از حقوق بشر آمریکا و اروپا را نمایش داد و بر جامعه جهانی روشن شد که آمریکا و قدرت های اروپایی مانند انگلیس، فرانسه و آلمان تنها برای تامین مقاصد خود از این شعار استفاده می کنند، افزود: در حقیقت این کشورها در دنیا جز خود طرفدار کشور دیگری نیستند والا انسان ستمدیده در هر نقطه از دنیا نیاز به حمایت دارد و تفاوتی در این مسئله نیست.

عضو هیئت علمی دانشگاه گلستان با بیان اینکه مردم اوکراین در نتیجه زیادی‌خواهی و سلطه‌گری ناتو به این وضعیت مبتلا شده و ۱۵ میلیون نفر از آنها از سرزمین خود آواره شدند، گفت: مردم کشورهای عراق، فلسطین، یمن، افغانستان، سوریه، عراق و دیگر کشورهای تحت‌ستم مستکبران نیز نیاز به حمایت همه جانبه دارند.

چرا آمریکا از اوکراین حمایت می‌کند؟

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با اعتقاد به آموزه های قرآنی از همه مظلومان جهان دفاع می کند، متذکر شد: ایران روزگاری از مردم بوسنی و اکنون از مردم یمن، فلسطین، عراق، لبنان و امثال آن که به ناحق تحت ظلم و ستم قرار گرفتند حمایت می کند تا به آزادی و استقلال برسند، تنها کشورهایی مانند ایران نشان دادند که در عرصه منطقه ای و بین المللی از حقوق بشر حمایت واقعی خواهند کرد اما در تاریخ اروپاییان جز نمایش دروغ چیز دیگری وجود ندارد.