تنها ۳۰ درصد از ارز ۴۲۰۰ تومانی روی سفره مردم عادی رفت

رضا آریان پور در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه 20 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس جمهور گفت: ارز ۴۲۰۰ تومانی نه تنها پوست موزی است که دولت قبل زیر پای شما انداخته بلکه مانند استخوانی در گلوی دولت سیزدهم و ملت ایران گیر کرده است.

نماینده مردم مینودشت و کلاله و مراوه تپه و گالیکش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظاهراً دولت تصمیم جدی برای جراحی بزرگ اقتصادی گرفته است و قصد دارد ارز 4200 تومانی که 70 درصد منافع آن نصیب رانت‌خواران، اختلاسگران و مردم کشورهای همسایه شده و 30 درصد آن بر روی سفره مردم عادی ایران رفته است را حذف و یا پرداخت آن را هدفمند کند.

وی افزود: اگر در حین عمل جراحی بیمار بمیرد نمی‌توان عمل را موفقیت‌آمیز دانست لذا تمامی پیامدهای احتمالی حذف ارز 4200 تومانی در بخش‌های دارو، آرد و نان، سوخت، صنعت، کشاورزی و مایحتاج اصلی مردم را دقیقا بررسی و حواشی آن را کنترل نمایید و از سوی دیگر هزینه‌های تحمیلی را جبران و به مجلس و مردم گزارش ارائه کنید.

تنها ۳۰ درصد از ارز ۴۲۰۰ تومانی روی سفره مردم عادی رفت

آریان‌پور با اشاره به اینکه اجازه ندهید بیش از این به مردم و اقشار ضعیف جامعه فشار اقتصادی وارد شود، ادامه داد: اکنون که رئیس قوه مجریه هستید شعار انتخاباتی اصلی شما فسادستیزی بوده است.