کوتاه کردن دست جریان قدرت و ثروت از سفره‌ مردم

آیت الله سید ابراهیم رئیسی عصر امروز در جمع مردم تبریز ( نخبگان) در سالن ورزشی صدرا با تبریک دهه کرامت و ولادت با سعادت فاطمه معصومه و تهنیت به همه دختران کشور و آذربایجان و پدر و مادران و جوانان برومند ابراز کرد: دهه کرامت است و کریم این ماه حضرت رضا(ع) و فاطمه معصومه(س) است؛ کرامت گاهی به معنای بخشش معنا می‌شود؛ گاهی بخشش قبل سوال معنا می‌شود و گاهی کرامت معنای یک روح بلند و ملکوت الهی است که جلوه‌هایی دارد و گاهی جلوه آن بخشش مال یا آبرو و یا جان است و شهیدان ما قبل آنکه شهید باشند، کریم هستند که جان‌شان را در راه خدا ایثار کردند. 

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: ۱۰ هزار شهید و ۲۴ هزار جانباز و بسیاری از آزادگان و خانواده‌های آذربایجان‌شرقی صبورامه در برابر دشمن ایستادگی کردند و آذربایجان مهد دلیران است و تاریخ این سرزمین نشان داده است که بزرگترین دلیل صدق این ادعا همان ۱۰ هزار شهیدی است که نام کوچه و برزن مزین به نام آنهاست. 

وی گفت: آذربایجان دیار مردم زمان شناس و مقاوم است و این استان چه از نظر مادی و چه از نظر نیروی انسانی کار و آمد زن و مرد تحصیل کرده دارای ظرفیت های بزرگی است و فرهنگ مردم آذربایجان و مدنیت این خطه به عنوان تمدن ایرانی-اسلامی مدنیتی را ارائه کرده است که همراه خود خداپرستی، توجه به دیگران، عدالت، اخلاق و غیره را نیز دارد.

آیت الله رئیسی با اشاره به اجرای سرود ترکی سلام فرمانده در این همایش مردمی تصریح کرد: این سرود نشانه آمادگی دهه نودی‌ها و هشتادی پیام برای نبرد با دشمنان انقلاب اسلامی و پیام سربازی امام زمان(عج) بود. 

وی اذعان داشت: افتخار دولت در خدمت به مردم است و روزی مسیولیت دولت را بر عهده گرفتیم که هر روز خانواده ۷۰۰ نفر از هموطنانمان به واسطه کرونا عزادار می شدند ولی امروز با گذشت دو سال و صد روز ابتدا به لطف الهی و سپس با رهنمودهای رهبری و ایثار و فداکاری کادر درمان روز بدون فوتی داشتیم. 

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با دو هدف آغاز به کار کرد، افزود: حفظ سلامتی و صیانت از جان مردم و حل مشکلات معیشتی مردم دو هدف ما بود که اولی امروز محقق شد و برای دومی نیز همه تلاش خود را به کار خواهیم بست.

وی تاکید کرد: دولت با محوریت عدالت لایحه بودجه را به مجلس ارایه کرد و مصمم است ساختارهای فسادزاد، رانت‌خواری و ویژه‌خواری را اصلاح کند و آمادگی دارد تا گام‌های اساسی برای امور اصلاحی اقتصاد بردارد که به قطع شدن دست رانت خواران منجر خواهد شد. 

آیت الله رییسی گفت: این گردهمایی اولین برنامه مردمی است که پس از دوران کرونا با این اجتماع معنادار دارم و یکی از دغدغه‌های من عرض ادب و احترام به مردم در سفرهای استانی بود و همیشه از مردم عذرخواهی می‌کردم ولی امروز گویا مقدر شد تا این اجتماع نیز از تبریز شروع شود. 

وی خاطر نشان شد: امیدواریم اقدامات دولت نسبت به اصلاحات مسائل اقتصادی به قطع دست مفسدان بیانجامد و  دولت مصمم است تا ساختارهای فسادزا و رانت خواری را در همه جا اصلاح کند و با قدرت نشات گرفته از مردم و لایزال الهی دست هرگونه قدرتی که اقتصاد کشور را تهدید کند، قطع خواهیم کرد.

رییس جمهور با بیان اینکه من از مشکلات جامعه با خبر هستم و دقیقه‌ای بر من بدون این نمی‌گذردکه دغدغه ما حل این مشکلات باشد، گفت: همراهی مردم در ناکارآمد گذاشتن معاندین با بلندگوهای خود باعث شد تا بدخواهان کاری از پیش نبرند و ملت ایران با بصیرت و با در صحنه بودن نشان دادند که دشمن در این عرصه ناکام است. 

آیت الله رییسی تصریح کرد: از همه شما فرهیختگان، دختران و پسران و بانوان و مردان و همه اقشار مردم آذربایجان کمال امتنان و تشکر دارم.