انفعال در مذاکرات کار همیشگی آمریکایی‌هاست

ابراهیم عزیزی ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز درخصوص مذاکرات هسته‌ای وین تصریح کرد: مدتی است که خبری از مذاکرات هسته‌ای وین نشده است و انفعال در این حوزه تمام به گردن غرب به ویژه آمریکاست.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران سال‌ها برای رسیدن به توافق و تمام شدن بهانه‌های غربی‌ها تلاش کرد و حتی توافق برجام را نیز به امضا رساند و طرفی که زیر تمام این تلاش‌ها و توافقات صورت گرفته زد، غرب بود.

عزیزی گفت: غربی‌ها مدام به‌دنبال فرافه‌کنی درمورد ایران و اقداماتش بوده‌اند و هستند. لذا اگر این روزها هم در تلاش هستند تا اقدامات و تصمیمات جمهوری اسلامی ایران را زیر سوال ببرند یا انفعال خودشان در مذاکرات را اقصیر دولت جدید ایران بیندازند، کسی باور نخواهد کرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خاطرنشان کرد: جوامع بین‌الملل همکی شاهد رفتار غیرحرفه‌ای حقوقی آمریکا بوده‌اند. بنابراین لازم است به کسانی که فکر نی‌کردند دولت بایدن با ترامپ فرق دارد یادآور شویم که سنگ‌بنای سیاست آمریکا با رفت و آمد دولت‌ها تغییر نخواهد کرد.

وی ادامه داد: عدم اراده سیاسی در دولت بایدن به یک نحو مشخص و در دولت‌ ترامپ به نحو دیگری معلوم بوده است. واقعیت این است که آمریکایی‌ها در تلاش هستند هرچقدر که می‌توانند به ایران فشار بیاورند و به هیچ قید و بندی پایبند نیستند.

انفعال در مذاکرات کار همیشگی آمریکایی‌هاست

عزیزی درانتها متذکر شد که اگر غرب خواهان احیای برجام است باید حسن نیت خود را با رفع تمام تحریم‌ها که غیرقانونی هستند و ارائه تضمین به منظور ایجاد اطمینان در ایران نشان دهد و راهی غیر از این جلوی پایشان نیست.