کسی که مرزبندی با امریکا نداشته باشد به دنبال پیشرفت کشور نیست

« احمد وحیدی » روز دوشنبه در همایش «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» با موضوع «تبیین گفتمان دولت» در دانشگاه تهران سخن می‌گفت،‌ تصریح کرد: گفتمان‌ها بیش از این‌که خلق شوند، کشف می‌شوند و گفتمان‌ها دارای زمان و مکان هستند.

وی با بیان این‌که عدالت و مردمی بودن در جهان‌بینی اسلامی ارزش ذاتی دارند، افزود: مردم سالاری در جمهوری اسلامی هیچ نسبت و ارتباطی با دموکراسی غربی ندارد و فلسفه این دو با هم متفاوت است.

وزیر کشور ادامه داد: عدالت و مردمی بودن در حکمرانی اسلامی گفتمانی محدود به زمان و مکان نیست و فراتر از آن هست.

وحیدی درباره جلوه‌های مردمی بودن تصریح کرد: یکی از آن‌ها شرکت در انتخابات است اما انتخابات همه نماد مردم سالاری نیست.

وی با طرح این پرسش‌ها که عدالت و مردمی بودن کجا خود را نشان می‌دهد، ادامه داد: شاید بتوان گفت بهترین تعبیر و مفهومی که می تواند عدالت و مردمی بودن را دربربگیرد، پیشرفت است.

وزیر کشور با بیان این‌که لازمه پیشرفت در حوزه اجتماعی برخورداری از دو مؤلفه اعتماد به خود و اعتماد نکردن به دشمن است، متذکر شد: کسی که مرزبندی مشخصی با آمریکا نداشته باشد به دنبال پیشرفت کشور نیست.

وحیدی بر همین اساس خاطر نشان کرد «مسیر پیشرفت باید جریان‌ساز و یکپارچه شود و جریان اجتماعی هم باید بر پایه پیشرفت شکل بگیرد».

کسی که مرزبندی با امریکا نداشته باشد به دنبال پیشرفت کشور نیست

همایش یک‌روزه «حکمرانی مردمی در گفتمان عدالت و جمهوریت» با همکاری مشترک مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری و دانشگاه تهران و با حضور جمعی از وزرای دولت سیزدهم، نخبگان، استادان و صاحب‌نظران دانشگاهی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران در حال برگزاری است.

وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و کشور در کارگاه «تبیین گفتمان دولت» این همایش به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند و در کارگاه «حکمرانی مردمی در اقتصاد» نیز «سید احسان خاندوزی» وزیر امور اقتصادی و دارایی پاسخگوی سؤالات دبیر و مهمانان این نشست بود.