جمهوریت و مشارکت کشورمان درمیان مدعیان دموکراسی دنیا نظیر ندارد

 حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با اشاره به بیانیه گام دوم رهبری، اظهار کرد: انقلاب اسلامی نظام جدیدی است که در دنیا سابقه ندارد چرا که نظام‌های دیگر تنها نام اسلام را یدک می‌کشند و از دموکراسی، دین و معنویت در آن‌ها خبری نیست.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی از ۲ رکن جمهوریت و اسلامیت تشکیل شده استف خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی مانند سکه‌ای است که یک روی آن اسلامیت و روی دیگر آن جمهوریت است لذا نظام ما توسط مردم و درخدمت آنان محقق می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: ۲ رکن اسلامیت و جمهوریت لازم و ملزوم یکدیگرند که همدیگر را کامل می‌کنند بنابراین ما هیچ نظامی و  کشوری نداریم که ترکیبی از دموکراسی و تئوکراسی، اسلامیت آن اسلام ناب باشد، جمهوریت و دموکراسی آن کم نظیر باشد.

وی با بیان اینکه جمهوریت و مشارکت مردم ما در سطح بالایی است که درمیان مدعیان دموکراسی دنیا نظیر ندارد، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی جمهوریت نظام ما را به عنوان یک برند انقلاب مطرح کردند که یک وجه ممیزه و ممتازی هم چنین دستاورد بزرگی است که باید قدرش را بدانیم.

مظفر با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در خصوص استقلال، تأکید کرد: یکی دیگر از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی ما استقلال است که شاید به آن توجه زیادی نشد لذا از جمله شعار‌های اولیه ما استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: جمهوری و نظام اسلامی ما از منظر استقلال مستقل‌ترین نظام سیاسی در جغرافیای زمین است چرا که کشور‌ها زیادی ادعای استقلال را دارند، اما از جهات مختلف وابسته هستند.

وی ادامه داد: در نظام اسلامی ما مردم و نمایندگان آن‌ها از متن و بطن خودشان هستند و برای کشورشان تصمیم گیری می‌کنند همچنین هیچ عنصر خارجی به عنوان مستشار بیگانه حق دخالت و مداخله در نظام را ندارد بنابراین ایران مستقل‌ترین کشور دنیا است که زیر سلطه هیچ نظام بین‌الملل و ابر‌قدرتی نمی‌رود.

مظفر خاطرنشان کرد: از دستاورد‌های دیگر نظام با توجه به اشاره‌ای که رهبر معظم انقلاب کردند، اقتدار کشور است لذا در دوره‌ای کشور‌های غربی خواهان محدود و محصور کردن نظام ما بودند، ولی امروزه به دنبال جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی در نظام بین‌المللی هستند که البته هرچه زمان به جلو می‌رود دل‌های فراوانی را به خودش جذب می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: دشمنان خیال‌های خامی برای کشور و براندازی انقلاب اسلامی به تحریک صهیونیست‌ها داشتند، که در این باره باید گفت که یک امر خیال پردازانه است که امکان پذیر نیست.

وی گفت: اقتدار نظام ما ناشی از ولایت فقیه است، همچنین نظریه پردازان در این باب گفتند که نظام جمهوری اسلامی را دو بال شهادت و انتظار پوشانده است همچنین این دو بال را یک زرهی پولادین به نام ولایت فقیه حمایت می‌کند بنابراین تا زمانی که ولایت فقیه در نظام جمهوری اسلامی حاکم است، امکان براندازی نظام اسلامی وجود ندارد.