آمریکا: در صورت تغییر نیافتن رویکرد ایران، به استفاده از تحریم‌ها ادامه می‌دهیم

در حالی که آمریکا در اقدامی غیرقانونی و ناقض تعهدات این کشور در ذیل توافق هسته ای ، تحریم هایی را علیه فرآیند فروش و حمل و نقل نفت و تولیدات پتروشیمی ایران وضع کرد، وزیر خارجه این کشور ایران را عامل عدم بازگشت متقابل به توافق هسته ای خواند.

طبق گزارش الجزیره، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با این ادعا که فروش نفت ایران غیرقانونی بوده، اعلام کرد: پانزده فرد و نهاد مرتبط با فرآیند فروش و بارگیری غیرقانونی نفت و محصولات پتروشیمی ایران را تحریم کردیم.

آنتونی بلینکن افزود: این نهادها در ایران، ویتنام، سنگاپور، امارات و هنگ هنگ هستند که تجارت انرژی از ایران را پشتیبانی می کنند.

وزیر خارجه آمریکا بدون اشاره به عدم پایبندی این کشور به تعهدات خود در توافق هسته ای و اتلاف وقت در مذاکرات بازگشت به این توافق مدعی شد: واشنگتن در پیگیری مسیر دیپلماسی با هدف بازگشت متقابل به توافق هسته ای صادق و پایدار است.

او در ادامه ادعاهای خود اضافه کرد: ایران تاکنون نتوانسته تعهدی مشابه به مسیر دیپلماسی برای بازگشت متقابل به توافق هسته ای نشان دهد.

آنتونی بلینکن در پایان گفت: اگر تغییری در رویکرد ایران ایجاد نشود، به استفاده از تحریم ها برای هدف قرار دادن صادرات نفت  آن ادامه خواهیم داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم ساعتی پیش با انتشار بیانیه‌ای در وبگاه خود از اعمال تحریم‌های جدید علیه نفت ایران خبر داد و افزود: امروز، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (OFAC) یک شبکه بین‌المللی از افراد و نهاد‌ها را تحریم کرد که از شبکه‌ای از شرکت‌های حاشیه خلیج فارس برای تسهیل، تحویل و فروش صد‌ها میلیون دلار فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی ایران استفاده کرده‌اند.

آمریکا: در صورت تغییر نیافتن رویکرد ایران، به استفاده از تحریم‌ها ادامه می‌دهیم

این تحریم های جدید آمریکا علیه ایران در حالی وضع شده است که واشنگتن مدعی آمادگی برای بازگشت به توافق هسته ای است و در همین حین حاضر نیست به تعهدات خود در ذیل برجام که یکی از آن ها لغو تحریم هاست، پایبند باشد.