انحراف از شرح وظایف به نفع آژانس بین‌المللی اتمی نیست

شهریار حیدری با اشاره به ادعاهای اخیر گروسی درباره اقدامات هسته ای ایران ، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی یک نهاد تخصصی بوده و مکانی سیاسی نیست از این رو باید در مسیر توسعه هسته ای و برنامه های صلح آمیز کشورها گام بردارد.

 

نماینده مردم  قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه فعالیت های هسته ای ایران بارها از سوی آژانس مورد بازرسی قرار گرفته و گزارش ها حاکی از عدم انحراف و در مسیر قرار داشتن اقدامات کشورمان بوده است، یادآور شد: اما امروز شاهدیم آژانس ادعای نگرانی در رابطه با کشورهای همسایه ایران دارد که این موضوع کاملا سیاسی است.

وی در ادامه با بیان اینکه آژانس کاملا تحت تأثیر لابی صهیونیستی قرار دارد، عنوان کرد: نگرانی آژانس درباره فعالیت های ایران در حالی است که اقدامات آینده رژیم صهیونیستی در استفاده از سلاح های هسته ای بسیار نگران کننده تر است به خصوص که آنها عضو NPT نیز نیستند در کنار این رژیم، برخی کشورهای دیگر منطقه نیز هستند که سلاح هسته ای دارند اما توجه کسی را به خود جلب نمی کند.

حیدری ادامه داد: عربستان کشوری مملو از سلاح های نظامی است که از آمریکا و سایر کشورهای دیگر تأمین کرده و استفاده ای جز برای غارت کردن کشورهای دیگر ندارد و تنها به مسیری برای فروش سلاح و تأمین منابع و هزینه های آمریکا شده است.

وی همچنین به اقدامات جمهوری اسلامی ایران در قبال تعهدات هسته ای اشاره کرد و یادآور شد: اجازه نصب دوربین های آژانس در بسیاری از مکان های ادعایی و همکاری های گسترده از سوی ایران از جمله اقداماتی بود که در راستای اعتمادسازی صورت گرفت اما گروسی در اظهارات خود مراحل راستی آزمایی را با عدم پیشرفت عنوان کرده است.

حیدری در ادامه تأکید کرد: همکاری های ایران از ابتدا فرا پادمانی بود و الزامی به آنها نداشتیم اما طرف مذاکره کننده به تعهدات نوشته شده خود نیز عمل نکردند و دائما درخواست های نابجا دارند.

انحراف از شرح وظایف به نفع آژانس بین‌المللی اتمی نیست

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بر سر منافع ملی و مصالح کشور با هیچ کشوری مسامحه نخواهد کرد، خاطرنشان ساخت: انحراف از شرح وظایف به نفع آژانس بین المللی انرژی اتمی نبوده و این آژانس باید دست از سیاسی کاری بردارد.