دولت باید از احداث شهرهای جدید التاسیس برای تولید مسکن اجتناب کند/برخی از مناطق زیرساخت ندارد

علی حدادی در گفت و گو با افکارنیوز، با اشاره به تولید مسکن در کشور گفت: مسکن از جمله مایحتاج اصلی مردم قلمداد می شود و مهمترین موضوعی است که معیشت آنها را تحت تاثیر قرارمی دهد.

 

وی با بیان اینکه در دولت گذشته در زمینه تولید مسک سهل انگاری صورت گرفت، تاکید کرد: از این رو مجلس یازدهم طرح جهش تولید مسکن را کلید زد. پیرواین موضوع صندوقی برای تولید مسکن در بودجه 1401 پیش بینی شد.

 

وی تصریح کرد:براساس بودجه سال 1401  این صندوق موظف است پشتیبانی های لازم را در زمینه تولید مسکن داشته باشد.

این نماینده مجلس اظهارکرد: متاسفانه امروز ما شاهد افزایش قیمت های اجاره مسکن هستیم و حقیقتا مردم در این بخش اذیت می شوند و باید ساماندهی هایی در این بخش از سوی مسئولین صورت پذیرد.

حدادی با اشاره به طرح ساماندهی اجاره بهای مسکن در مجلس بیان کرد: این طرح در حال حاضر در کمیسیون های تخصصی مجلس بوده و کار کارشناسی بر روی آن انجام می شود. با این حال طرح اجاره بهای مسکن یک بخش مسئله است و ما باید به تولید مسکن در کشور توجه داشته باشیم.

این نماینده مجلس با اشاره به تولید مصالح ساختمانی اعم از فولاد و سیمان و ... در جریان تولید مسکن بیان کرد: حتما باید نظارتی در زمینه قیمت فولاد و سیمان داشته باشیم. متاسفانه ما در این بخش ضعف داریم.

وی با اشاره به ایراد و اشکالات به شکبه توزیع کالا در کشور بیان کرد: انتظار ما از دولت مردمی این است که در زمینه توزیع مصالح ساختمانی نظارت لازم را داشته باشد و همچنین بر تمام اتحادیه های املاک نظارت کند.

عضو کمیسیون شوراها و امورداخلی کشور بیان کرد: در حال حاضر شاهد یک فشار سنگین بر طبقه کمتر برخوردار جامعه در زمینه مسکن هستیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه دولت باید دقت کند که در موضوع تولید مسکن ملی فقط شعار ندهد،بیان کرد: دولت باید در عمل اقدامات را به پیش ببرد. بنده چندین بار به وزیر مذکور تاکید داشتم که این وزارتخانه نباید شهرهای جدید احداث کند چراکه این شهرها زیرساخت های لازم را ندارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مردم در شهر جدید هشتگرد که حوزه انتخابیه بنده است مشکلاتی در ارتباط با زیرساخت های مورد نیاز دارند.

دولت باید از احداث شهرهای جدید التاسیس برای تولید مسکن اجتناب کند/برخی از مناطق زیرساخت ندارد

حدادی با بیان اینکه ما در زمینه شهر جدید هشتگرد مشکلاتی اعم از بهداشت و درمان، آب، برق،تلفن و گاز و امکانات آموزشی داریم بیان کرد: مجموعه دولت باید مناطقی را برای تولید مسکن پیش بینی کنند که زیر ساخت های لازم را داشته باشد.

وی تاکید کرد: اگر دولت به سراغ نقاط جدید برود حتما مشکلاتی که در تولید مسکن مهر رخ داد، شکل گرفته و این مشکلات چندین برابر خواهد شد.