متن توافق‌نامه بدون تایید مجلس غیرقانونی است

احمد علیرضا‌بیگی  در نشست علنی امروز(یکشنبه 30 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: کشور در آستانه تصمیم سرنوشت‌سازی قرار گرفته و همه مستحضرید که فعالیت‌های عمده و خُرداقتصادی همه در حال انتظار به سر می‌برند، صادرکننده، تولیدکننده، تاجر و خودروساز حتی قالیباف روستایی در دورافتاده‌ترین نقطه آذربایجان امروز بلاتکلیف است و نمی‌تواند قالی خودرا بفروشد و همینطور نمی‌تواند مواد اولیه قالی خود را فراهم کند چرا که منتظر است تصمیم گرفته شود.

دست‌هایی پشت پنهان‌کاری مفاد برجام در کار است

نماینده مردم تبریز و آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: این وسط گاه پیام‌هایی نیز از درون دولت به گوش می‌رسد که بر این بلاتکلیفی که وجود دارد، دامن می‌زند و به آن اضافه می‌کند، وزیر محترم امور خارجه توییت می‌زند و اعلام می‌کند که ساعت 12 امشب همه چیز خاتمه پیدا می‌کند 4 روز می‌گذرد اما اتفاقی رخ نمی‌دهد در عین حال معاون سیاسی رییس جمهور هم توییت می‌زند و اعلام می‌کند که ما آمریکا را به عقب زدیم و تمامی حقوق خود را توانستیم از آمریکا بگیریم ولی باز هم اتفاقی رخ نمی‌دهد.

وی تصریح کرد: بنده احساس می‌کنم که دست‌هایی در کار است که نشان دهد توافق و محتویات توافق نباید به آگاهی ملت برسد و متن و محتوای توافق را از مردم، مجلس و نخبگان پنهان می‌کند، مجلس در جریان این توافق نیست، ایرادها و آنچه دوستان دولت مطرح می‌کنند و به توافق گرفته می‌شود باید با محتوای بندهای توافق پاسخ داده شود نه با سخنرانی و خطابه و نه با استنباط و تفسیر خودی.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس، اظهار کرد: فرمایشات مقام معظم رهبری ناظر بر این دولت و آن دولت نیست، ناظر بر نهاد دولت است و نهاد دولت مورد خطاب ایشان است. ایشان می‌فرمایند که منتقدین باید قانع شوند، اما در جلسه غیرعلنی گذشته منتقدین که جای خود دارد، دوستان نزدیک دولت هم قانع نشدند و اعلام می‌کنم و متذکر می‌شوم که قراردادهای بین‌‎المللی که از مردم پنهان شود سرانجام شومی خواهند داشت.

علیرضابیگی بیان کرد: ‎آنها که طرف خارجی نوشته و خودش خوانده در جریان هستند، ما باید به عنوان نمایندگان ملت در جریان این توافق قرار بگیریم و متن آن اگر به مجلس ارائه نشود و مورد تایید مجلس قرار نگیرد، اعلام می‌کنم که این متن غیرقانونی است. نتیجه توافق یا عدم توافق در عین حال فرآیند از آن مهمتر است، فرآیند توافق به نحوی است که اقتصاد کشور را دچار استهلاک و نابودی کرده و دقیقا ادامه روش دولت آقای روحانی است که باید به این موضوع خاتمه داده شود.

چرا اقتصاد را به مردم نسپاریم که بی‌نیاز از برجام شویم؟

وی افزود: اکنون سوال این است برنامه دولت ما برای شرایط محفوظ پیش رو چیست؟ برای وضعیتی که پیش رو داریم چه توافق حاصل بشود و چه توافق حاصل نشود چه برنامه‌ای داریم، ما در دولت گذشته شاهد بودیم که دولت آمادگی استفاده از امتیازات احتمالی و ناچیز برجام را هم نداشت و فرصت‌ها از دست رفت، بدانیم که مشکل ما برجام نیست، مشکل ما زیر جامعه است، مردم در 8 سال دولت روحانی برابر اعلام بانک مرکزی 177 میلیارد دلار از کشور خارج کردند و در همین یکسال دولت آقای رییسی 9 میلیارد دلار از کشور خارج شده است و این در شرایطی اتفاق افتاده است که تحریم وجود داشته است.

متن توافق‌نامه بدون تایید مجلس غیرقانونی است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، خاطرنشان کرد: مردم منفعت را می‌توانند تشخیص دهند در آن سوی مرزها و دلار را جابجا کنند، داخل کشور کنند یا از کشور خارج کنند پس ما بجای برجام به مردم متوسل شویم، مردم در شرایط تحریم توانسته‌اند این عملیات بانکی خودشان را انجام دهند، چرا اقتصاد را به مردم نسپاریم که بی‌نیاز از برجام شویم برجامی که در خوشبینانه‌ترین شرایط تحریم‌های نفتی، بانکی و بیمه‌ای را برمی‌دارد که البته هیچ گاه این اتفاق نمی‌افتد تازه برای آن هم بهای فوق العاده‌ای تعیین می‌شود و آخر هم می‌شود اینستکس که شما نفت را بفروشید و پول آن را در صندوق اینستکس متمرکز کنید یا الان برای شما منابع و کالای اساسی تهیه می‌کنیم یعنی مفهومش این است اینستکس چاره‌ساز نخواهد بود.

دستگاه قضایی باید تکلیف پرونده قطار یزد-طبس را مشخص کند

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس شورای اسلامی، در تذکر به دستگاه قضایی، یادآور شد: در سال 95 حادثه قطار تبریز اتفاق افتاد، مردمان ما آسیب دیدند، ما وزیر راه را استیضاح کردیم، مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ناچار به استعفاء شد، امروز حادثه مشابهی رخ داده است، قطار یزد-طبس دچار حادثه شده و فقط گزارش کمیسیون عمران حاکی از سوء مدیریت و ناتوانی در اداره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بوده ولی مجلس از آن به راحتی گذشت، دستگاه قضایی باید تکلیف پرونده قطار یزد- طبس را مشخص کند تا درس عبرتی باشد برای کسانی که در آینده مرتکب کوتاهی و سستی نشوند.