پاسخ ایران در چارچوب قانون اقدام راهبردی و منافع ملت به طرف امریکایی ارسال شده است

سیدعلی آقازاده دافساری با اشاره به پاسخ منطقی جمهوری اسلامی ایران به آمریکایی‌ها درباره احیای برجام ، گفت: پاسخ ایران به طرف امریکایی کاملا منطقی بوده است، جمهوری اسلامی ایران حق دارد که به امریکا و اروپایی‌ها بی‌اعتماد باشد و قراردادی را دنبال کند که منافع ملتش را تامین کند. پاسخ ایران در چارچوب قانون اقدام راهبردی و منافع ملت به طرف امریکایی ارسال شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: طرف امریکایی باید تضامین لازم را به ما بدهد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یک نهاد گوش به فرمان امریکاست و حتما به بهانه‌های جدید اتهامات ساختگی پادمانی را علیه ما مطرح خواهد کرد لذا تکلیف این موضوعات پیش از توافق باید مشخص شود و این وظیفه امریکا و غربی‌هاست.

پاسخ ایران در چارچوب قانون اقدام راهبردی و منافع ملت به طرف امریکایی ارسال شده است

وی یادآور شد: آژانس باید از ورود مباحث سیاسی به موضوعات فنی و تخصصی پرهیز کند و با بستن پرونده‌های ساختگی پادمانی علیه تهران، پاسخ منطقی به جمهوری اسلامی ایران دهد.

آقازاده تصریح کرد: مذاکره کنندگان کشورمان نباید به ظواهر و اظهارات بی اساس امریکایی‌ها اعتماد کنند. لذا اخذ تضامین لازم و راستی آزمایی لغو تحریم‌ها از موضوعات ضروری و لازمه توافق است. بهانه تراشی امریکایی‌ها و غربی‌ها پایان ندارد بنابراین ما نمی‌توانیم به راحتی به آنها اعتماد کنیم.