دولت باید دو وزیر برای صنعت و بازرگانی معرفی کند

لطف‌الله سیاهکلی درباره تفکیک وزارت صمت، گفت: بنده موافق تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت هستم، چرا که دلیلی ندارد بخش صنعت و بازرگانی در یک وزارتخانه تجمیع شود.

 

وی اظهار داشت: بخش صنعت باید متمرکز بر تولید داخلی باشد، اما ادغام بخش بازرگانی در صنعت، معدن باعث شد که بخش صنعت روی موضوع تنظیم بازار متمرکز شود و از بخش توجه به تولید بازبماند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر ما هم در بخش تولید و صنعت مشکل داریم و هم در بخش تنظیم بازار مشکلات جدی وجود دارد. از آنجایی که حوزه بازرگانی برای وزارت صمت مشکلاتی را ایجاد کرده و باعث شده است وزارت صمت درگیر مسائل بازرگانی باشد، باید دو وزارتخانه مجزا برای صنعت و بازرگانی تشکیل شود.

سیاهکلی تاکید کرد: در صورتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت تفکیک شود، بخش صنعت روی مسائل مربوط به خودش متمرکز می‌شود و بخش بازرگانی هم به وظایفی چون تنظیم بازار، واردات و صادرات می‌پردازد.

وی درباره جو عمومی مجلس نسبت به تفکیک وزارت صمت، گفت: دولت که با تفکیک وزارت صمت موافق است، اما نظرات نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت متفاوت است و این موضوع در مجلس هم موافقان و هم مخالفانی دارد. باید ببینیم نمایندگان در صحن مجلس چه تصمیمی درباره این موضوع می‌گیرند.

دولت باید دو وزیر برای صنعت و بازرگانی معرفی کند

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در صورت موافقت مجلس با تفکیک وزارت صمت، دولت باید حتماً دو وزیر برای وزارت صنعت و وزارت بازرگانی به مجلس معرفی کند. استیضاح وزیر صمت هنوز پابرجاست و اگر دو وزیر به مجلس معرفی نشوند، قطعاً دوباره این موضوع در مجلس پیگیری خواهد شد.