سفرهای استانی رئیس جمهور مثبت بود/ارائه پیشنهاد برای دور دوم سفرها

با پایان یافتن دور اول سفرهای رئیس جمهور به بیش از 30 استان کشور، استارت سفرهای استانی در دوردوم آرام آرام به گوش می رسد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی طی ۱۰ ماه گذشته به همراه برخی از وزرا و معاونان خود به استان‌های مختلفی سفر کرد و طی آن مصوباتی را در حوزه‌های مختلف استانی به ثبت رساند.

رئیس جمهور در این مدت به ترتیب به استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، فارس، اردبیل، سمنان، زنجان، لرستان، یزد، قم، هرمزگان، گیلان، گلستان، مازندران، خراسان رضوی، البرز، قزوین، آذربایجان غربی، خوزستان ‌‬، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری و ...  سفر کرد.

همچنین مقام معظم رهبری در جریان دیدار خود با دولتمردان در هفته دولت سفرهای استانی دولت را موضوعی درخشان و مهم خواندند و افزودند: ۳۱ سفر در سال اول دولت به سراسر کشور از جمله نقاط محروم و دور افتاده، نظارت میدانی بر کارها و همدلی عمیق با مردم از دیگر توفیقات دولت بوده است.

با همه این تفاسیر بسیاری از نمایندگان مجلس هم سفرهای استانی رئیس جمهور را از نقاط مثبت و قابل تامین کارنامه دولت در یک سال گذشته برشمردند.

حجت السلام و المسلمین محمدرضا میرتاج الدینی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز، با اشاره به انجام بیش از 30 سفر استانی رئیس جمهور به استان های کشور بیان کرد:سفرهای استانی رئیس جمهور،سفرهای مثبتی بود و در قالب این سفرها اقدامات و تصمیمات خوبی اخذ شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: همواره در قالب این سفرها مسئولین شناخت کاملی از مشکلات پیدا می کنند که این مسئله به خودی خود راهگشا است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین نظارت میدانی از استان ها باعث می شود تا مشکلات به طور مستقیم مشاهده شده و راه حل ان مورد بررسی قرار گیرد.

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد:در جریان این سفرهای استانی مسئولین تصمیمات مشخصی را اخذ می کنند که تا سالهای آینده آنها را عملیاتی کنند و این مسئله می تواند ما را از نگاه بخشی به موضوعات دور کند و اثار مثبتی داشته باشد.

سفرهای استانی رئیس جمهور مثبت بود/ارائه پیشنهاد برای دور دوم سفرها

این نماینده مجلس شورای اسلامی با ارائه پیشنهادی در زمینه اثرگذاری این سفرها بیان کرد: مسئولین دولتی در دور دوم سفرهای استانی خود باید حتما  نتیجه مصوبات دور اول این سفرها را مورد پیگیری قرار دهند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید در دور دوم سفرهای استانی مشخص شود مصوبات دور اول به چه میزان پیشرفت داشته است و چقدر موضوعات بر زمین مانده است.