آیا چارلز سوم آخرین پادشاه انگلیس خواهد بود؟

«میخائیل مایگدوف»، استاد دانشگاه و مدیر علمی «مؤسسه تاریخی نظامی روسیه » در گفت‌وگو با اسپوتنیک گفت: به دلیل فشارهای اقتصادی بر مردم انگلیس ، احتمالاً « چارلز سوم » آخرین پادشاه انگلیس باشد.

مایگدوف استدلال می‌کند که به دلیل فشارهای اقتصادی، مردم انگلیس کم‌کم این سوال را مطرح خواهند کرد که نهاد «تشریفاتی» پادشاهی، در دوران بی‌ثباتی جهانی و بحران‌های اقتصادی نهادی پرهزینه خواهد بود.

وی دراین‌باره افزود: اروپا در بحران قرار دارد و زندگی مردم انگلیس پس از برگزیت (خروج از اتحادیه اروپا) هم سخت‌تر شده، به همین دلیل نهاد پادشاهی احتمالاً فشار مضاعف اعمال می‌کند و بنابراین چارلز سوم آخرین پادشاه انگلیس خواهد بود.

به گفته مایگدوف «اگر شرایط اقتصادی بدتر شود و قیمت‌های انرژی باز هم جهشی افزایش پیدا کند، مردم انگلیس احتمالاً این سوال را از خود خواهند پرسید که چرا ما باید صدها میلیون پوند را صرف یک خانواده اشرافی کنیم که هیچ نقش مفیدی در اداره کشور ندارند؟

آیا چارلز سوم آخرین پادشاه انگلیس خواهد بود؟

شامگاه پنج‌شنبه گذشته، کاخ باکینگهام در بیانیه‌ای مرگ الیزابت دوم، ملکه انگلیس را در سن ۹۶ سالگی، اعلام کرد. با پایان سلطنت ۷۰ ساله الیزابت دوم، شاهزاده «چارلز» ۷۳ ساله، پسر ارشد ملکه انگلیس بلافاصله بعد از مرگ مادرش، به عنون پادشاه انگلیس معرفی شد.