تقابل ملت کف خیابان

محسن پیرهادی نماینده مردم تهران در‌ مجلس در یادداشتی با عنوان « رویای تقابل ملت کف خیابان !»در صفحه اینستاگرامش نوشت :

درباره چرایی و چگونگی بروز ناآرامی‌های اخیر و ضرورت ارتقای اعتماد‌عمومی در پی این حوادث چند نکته مطرح است :

1-  تقویت انسجام  و وحدت ملی یکی از تاکیدات موکد مقام معظم رهبری است ، چنان که ایشان معتقدند در نظام اسلامی، حکومت با محبت، با ایمان، با وحدت و همدلی( است)،همچنین با هم بودن مردم و حکومت، با هم بودن اجزای حکومت و با هم بودن اجزای مردم است.( بخشی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع کارگزاران نظام فروردین سال 77)

2- در ناآرامی‌های اخیر اگرچه مردم معترض  با سبک و جنس حضورشان در تجمعات اعتراضی خیلی زود مرزبندی شان را با اغتشاشاگران و مهره‌های معاندان نظام نشان دادند و هویدا شد که دشمنان نظام پتانسیل عظیمی را برای ملتهب کردن فضای کشور بکارگرفته‌اند و از هرچه در توان داشتند جهت رسیدن به مطلوب‌شان بهره برده‌اند اما مردم هوشیار و آگاه ایران بازهم راه را بر سو اسنفاده آنها بستند.

3-  در این بین اما موضوعی اهمیت دو چندان دارد که باید بدون فوت وقت مورد توجه قرار گیرد تا از بازتکرار چنین حوادث مشابهی جلوگیری شود.همانطور که عیان شد برنامه و هدف اخیر معاندان نظام « رودررو  قرار دادن مردم» بود. جدای از ریشه‌های فرهنگ ایرانی – اسلامی که ملت ایران را ورای تفاوت زبان،قومیت و مذهبی گردهم آورده است

تلاش این است که گروه اول- طرفداران فرهنگ اسلامی - را به عنوان پشتوانه اجتماعی نظام و گروه دوم- طرفداران آزادی های اجتماعی  -  را به عنوان مردم معترض ومنتقد به نظام  رو به روی هم قرار دهند... مانور رسانه های معاند و پمپاژ این ادعا در لوای ساخت شعارهای اجتماعی،مطالبات سیاسی و اقتصادی و... همچنان ادامه دارد اما هدف ایجاد انشقاق میان ملت ایران اسلامی است.

تقابل ملت کف خیابان

4-   تصور و برنامه  برای ایجاد شکاف میان اسلام و آزادی های اینچنینی تصور خامی است و ره به جایی نخواهد برد چرا که فرهنگ اسلامی ریشه در جان مردم ایران دارد . حضور باشکوه آنان در مراسم مذهبی ،میزان سفرهایشان به عتبات عالیات و عشقی که به ائمه و از جمله‌امام حسین(ع) دارند و در راهپیمایی اربعین گوشه‌ای از آن را آشکار می کنند و... مصدایقی از باور  و عشق ملت ایران به اسلام  است که در کالبد ایرانی‌شان جریان دارد.

5- مردم هوشیارند اما هوشیاری مردم  شرط لازم و کافی عبور از  توطئه کشور نیست و باید مسئولان،صاحبان کرسی و اندیشه ،چهرهای محبوب مردمی از هر طیف سیاسی به میدان آمده و همگی در کنار هم  پرده از برنامه جدید دشمن بردارند به تقویت انسجام و وحدت ملی توجه دو چندان کنند.

6- در کنار به میدان آمدن مسئولان و افراد صاحب نظر و اثر فراهم آوردن بستری برای گفتگو و شنیدن صدا همه مردم ضرورتی است که پس از فروکش کردن ناآرامی ها باید به آن پرداخت و برای آن برنامه مدون و مستمری داشت .