مصالح و اقتدار نظام باید در مذاکرات هسته ای رعایت شود/توافق آش دهان سوزی نیست

ولی اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز در واکنش به اظهارات اخیر رابرت مالی، دیپلمات ارشد ایالات متحده آمریکا و نماینده ویژه آمریکا در امور ایران مبنی بر اینکه مذاکرات احیای برجام دیگر در دستور کار واشنگتن قرار ندارد و تمرکزی هم روی آن نیست،گفت: کشورهای اروپایی در جریان مذاکرات تحت تاثیر رسانه های عبری و سعودی قرار گرفتند و اظهارنظهر های می کنند که خارج از واقعیت های نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی تاکید کرد: قاعدتا این کشورها از ساختار و شکل گیری تجمعات داخلی خبرهای دقیقی ندارد و مباحثی را به غلط مطرح می کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: البته ما هم از ابتدا گفته بودیم که اگر انها احتیاجی به مذاکرات نداشته باشند، ما هم به مذاکره با اروپایی ها و امریکایی ها احتیاجی نداریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته ما پیگیری هم می کردیم که درباره حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ما را متهم نکنند که نهایتا شرایط به سمتی برود که بگویند ایران زیر اینگونه مسائل زد.

وی تاکید کرد: حتما اگر رعایت مصالح نظام و اقتدار نظام در مذاکرات هسته ای رعایت نشود ما هم راضی به برخی مسائل نخواهیم شد.

مصالح و اقتدار نظام باید در مذاکرات هسته ای رعایت شود/توافق آش دهان سوزی نیست

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه مجلس به دنبال تامین منافع ملت در مذاکرات است،بیان کرد: در کنار این موضوعات ما عضویت در شانگهای، اجلاس بریکس و سازمان اکو را دنبال می کنیم و مجلس هم در این بخش عهده دار وظایف پارلمانی است.

وی تاکید کرد: هرگونه توافق در مذاکرات آش دهان سوزی نیست که انها بخواهند از عرف دیپلماتیک خارج شده و از فضا فعلی سو استفاده کنند. با این حال ما کار خودمان را ادامه می دهیم تا اینکه انشالله به نتیجه برسیم.