دانش‌آموزان با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند

نشست خبری رئیس ستاد مرکزی یوم الله 13 آبان صبح امروز (دوشنبه نهم آبان) برگزار شد.

وحید جلال زاده رئیس ستادبزرگداشت یوم الله 13 آبان گفت:‌ مراسم گرامیداشت ۱۳ آبان با عنوان «۱۳ آبان، حماسه ایستادگی مقاومت و استکبارستیزی» در بیش از ۹۰۰ شهر و استان از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱ با حضور گسترده دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشار مردمی برگزار می‌شود و روز چهارشنبه ۱۱ آبان تعدادی از دانش آموزان با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند.

وی 13 آبان امسال را روز بزرگ «مرگ بر آمریکا» دانست و خاطرنشان کرد: در پاسخ به اقدام سخیف آمریکای مستکبر و صهیونیست بین‌الملل و دنباله‌روهای آنان در ایجاد اغتشاش و حرکت‌های ضدانقلابی در ایران و حمایت از تروریست‌های تکفیری در انجام عملیات تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ در شیراز و به شهادت رساندن جمعی از مردم شریف، شعار«مرگ بر آمریکا» مردم ایران ، به عنوان اصلی‌ترین و مهم‌ترین شعار مردم در تظاهرات ضد استکباری یوم الله سیزدهم آبان خواهد بود.

جلال زاده با اشاره به ادام دشمنی آمریکا با مردم ایران و به میدان آوردن همه امکانات رسانه‌ای و به صف کردن بسیاری از ایرانیان خائن و خارج‌نشین در ایجاد اغتشاشات چند هفته اخیر خاطرنشان کرد: مردم بصیر و استکبارستیز ایران، همچنان آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن شماره یک خود و بلکه جامعه بشری و صلح و امنیت جهانی می‌داند‌. 13 آبان امسال شرایط خاصی دارد و در واقع روز تفسیر و تحقق شعار13 آبان، حماسه ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی و غیرت انقلابی، هیهات منا الذله در مقابل آمریکای مستکبر و مرگ بر آمریکا» و روز استواری و قدرت ملت ایران به خصوص دو قشر اثرگذار دانش آموز و دانشجو در مقابل ترفند استکباری آمریکا است.

وی با اشاره به سه حادثه تاریخی در روز سیزدهم آبان توضیح داد:‌ این سه واقعه تاریخی هر چند در ظاهر سه رویداد متفاوت و مجزا به نظر می‌رسد اما هویت مشترک هر سه رخداد،تجلی مبارزه با استکبار جهانی و عوامل آن است. نخست تبعید حضرت امام خمینی(ره) به ترکیه که در سیزدهم آبان 1343 در پی اعتراض ایشان به سیاست‌های حکومت پهلوی از جمله تصویب لایحه کاپیتولاسیون رخ داد و موجی از اعتراض‌های مردمی به صورت تظاهرات در بازار تهران و چند شهر بزرگ دیگر، تعطیلی طولانی دروس حوزه‌‌های علمیه و ارسال طومارها و نامه‌ها به سازمان‌های بین‌المللی و مراجع تقلید را بوجود آورد. مناسبت دوم،  شهادت دانش‌آموزان به دست دژخیمان رژیم پهلوی است. 14 سال پس از تبعید حضرت امام (ره) به ترکیه، صدها نفر از دانش‌آموزان تهرانی که هنگام تبعید امام(ره) یا هنوز به دنیا نیامده بودند یا کودکان خردسالی بودند، در سالروز سیزدهم آبان با سر دادن شعارهای «درود بر خمینی» و «مرگ بر شاه» به دانشگاه تهران آمدند تا با دانشجویان مسلمان انقلابی دانشگاه تهران اعلام همبستگی کنند، اما مأموران مسلح شاه صف دانش‌آموزان کم سن و سال را به گلوله بسته و بیش از 60 تن از دانش آموزانی را که به دلیل بسته بودن درهای دانشگاه نتوانستند در برابر آتش گلوله‌‌های مأموران بگریزند را به شهادت رساندند.

دانش‌آموزان با مقام معظم رهبری دیدار می‌کنند

وی افزود: مناسبت سوم، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران است. سفارتخانه‌ای که مرکز فرماندهی توطئه‌ها و فتنه‌انگیزی آمریکا علیه نظام نوپای جمهوری اسلامی ایران بود. اقدام دانشجویان در تسخیر سفارت آمریکا با مخالفت مرتجعین و جریان‌های لیبرالی مواجه شد، اما امام خمینی(ره) با حمایتی قاطع از این اقدام، آن را «انقلاب دوم» لقب دادند و مردم هم با شور و اشتیاق، مقابل لانه جاسوسی تجمع کردند. با فتح لانه جاسوسی، عملیات جاسوسی آمریکا در منطقه آشکارتر و پایگاه جاسوسی‌اش برچیده شد و از همه مهم‌تر، ابهت پوشالی آمریکا در جهان شکسته شد.

جلال‌زاده ادامه داد: امسال شرایط جدیدی داریم. از یکسو دشمن قداره‌کش با تمام امکانات مالی، فرهنگی و رسانه‌ای و همراه کردن بعضی از ایرانیان خائن در دیگر کشورها و به خط کردن دنباله های خود در داخل کشور همه گونه فتنه و اغتشاش را دامن زده و با آگاهی و هوشیاری مردم عزیز و عدم همراهی با اغتشاشگران عملا شکست خورده است و ان شاالله در روز 13 آبان و با حضور حماسی و ایستادگی ملت، سیلی محکمتری از مردم ایران خواهد خورد. در همین شرایط اگر بخواهیم کارنامه سراسر سیاه آمریکا و دخالت‌های و رفتارهای زشت دولتمردان آمریکا و نظام استکباری را پیش از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی و در این چهار دهه به  نگارش درآوریم و به دخالت‌ها و شرارت‌های آمریکا در میهن عزیزمان به شرح زیر اشاره کرد :

1ـ نقش  اساسی، مهم و پررنگ آمریکا در طراحی و اجرای کودتای 28 مرداد و دخالت مستقیم در تمامیت ارضی ایران مستقل

2ـ نقش و کمک‌های امنیتی آمریکا در راه‌اندازی سازمان مخوف و نفرت انگیز ساواک

3ـ حمایت شدید آمریکا از سرکوب مخالفان رژیم شاه و اطاعت بی‌چون و چرای شاه مخلوع از آنان

4ـ طراحی کشتار و قتل دانش‌آموزان در جلوی درب اصلی دانشگاه تهران در 13 آبان 1357

5ـ طراحی کودتای نظامی و قلع و قمع کردن گسترده مردم مسلمان ایران با مأموریت مخفی ژنرال هایزر در سال 1357

درحال تکمیل است .....