کاخ سفید: تهدید خاصی علیه امنیت انتخابات میان‌دوره نیست

علی‌رغم ادعاهای مقامات اطلاعاتی و سیاسی آمریکا مبنی بر تلاش روسیه و چین برای دخالت در انتخابات میان‌دوره کنگره این کشور، کاخ سفید اما وجود تهدید معتبر در این زمینه را رد کرد.

«کارین ژان-پی‌یر» سخنگوی کاخ سفید شامگاه دوشنبه گفت که مسئولان اجرایی انتخابات میان‌دوره کنگره آمریکا، هیچ تهدید معتبر و خاصی را علیه امنیت انتخابات روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد، گزارش نکرده‌اند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ژان-پی‌یر در این‌باره توضیح داد: «مسئولان اجرایی به ما گزارش داده‌اند که هیچ تهدید معتبر و خاصی را در این مرحله شناسایی نکرده‌اند. به رئیس جمهور [جو بایدن] نیز درباره فضای تهدید گزارش داده شده و دستور دادند که تمام گام‌های مناسب برای تأمین امنیت و ایمنی آراء برداشته شود».

وی درباره اظهارات «یِوگِنی پریگوژین» تاجر روسی که گفته بود در انتخابات آمریکا دخالت کرده و به این کار ادامه می‌دهد، نیز گفت که از اینگونه صحبت‌ها غافلگیر نشده‌اند.

کاخ سفید: تهدید خاصی علیه امنیت انتخابات میان‌دوره نیست

این مقام آمریکایی اظهار داشت: «این صحبت‌ها چیز جدید یا غافلگیرکننده‌ای به ما نمی‌گویند. واضح و مبرهن است که اشخاص وابسته به پریگوژین خواسته‌اند که بر انتخابات‌ها در سراسر جهان از جمله ایالات متحده اثر بگذارند».

پیش از این، مقام‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا ادعا کرده بودند که دولت‌های چین و روسیه در حال برنامه‌ریزی دخالت در انتخابات میان‌دوره کنگره و انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور هستند.