آیا آمریکا با ترور قاسم سلیمانی به اهداف خود رسید؟

کارشناسان مسائل سیاسی معتقدند که آمریکا با ترور حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس اسرار مهمی را برای جهانیان افشا کرد به طوری که ماهیت این جنایت از حد و حدود دو کشور فراتر رفته و همه کشورها را در بر گرفت.

این کارشناسان معتقدند که کشورهای دیگر درصدد شناخت علت حمله آمریکا به این دو قهرمان برامدند.

کارشناسان سیاسی بر این عقیده اند که با این حمله دیگر کشورها هم به خط و مشی این دو شهید روی آوردند و اینگونه ثابت شد که خون این دو شهید هدر نرفته است زیرا آنها نماینده طرح عظیم مقاومت در برابر سازش بودند و اینگونه ثابت شد که مشی مقاومت پیروز می شود نه سازش.

نویسنده گان سیاسی هم معتقدند که ترور حاج قاسم سلیمانی، چهره واقعی آمریکا را برای جوانانی که ان را نمی شناختند، برملا شد.

آنها بر این عقیده اند که برخی جوانان در کشورهای اسلامی ماهیت واقعی آمریکا را نمی شناختند اما وقتی که این کشور این دو قهرمان را را ترور کرد نشان داد که کوچکترین اهمیتی برای مسائلی که برای ما مهم است قائل نیست.

از نظر این کارشناسان شهید قاسم سلیمانی، نقطه تلاقی همه رویکردهای داخلی و خارجی در همه جبهه ها بود. و آمریکا اصلا چنین چیزی را نمی خواست.

به گفته این کارشناسان تلاش آمریکا برای نابودی برنامه هسته ای ایران و برخی ابعاد فرهنگی این کشور، همه و همه دراین راستاست؛ آمریکا نمی خواهد هیچ امتیاز خاص و شاخصی داشته باشد و از جایگاه متمایزی برخوردار باشد.

این کارشناسان تصریح کرده اند که حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس ملتها را بیدار کردند تا به خود آمده و بدانند که مشکل آمریکا سیاست یا منافع نیست این کشور فقط می خواهد که این ملت ها هیچ هویت و جایگاه متمایزی نداشته باشند. حضور حاج قاسم در سطوح منطقه ای و بین المللی یکی از مصادیق این هویت بود.

آیا آمریکا با ترور قاسم سلیمانی به اهداف خود رسید؟

سیاست آمریکا در توقف مقاومت شکست خورده است این کشور تصور می کرد ترور این سردار باعث توقف طرح مقاومت می شود اما ثابت شد که با شهادت این دو، محور مقاومت متوقف نشد.

به گفته نویسندگان سیاسی، شهادت سلیمانی، در ایران باعث پیروزی ابراهیم رئیسی، از جمله چهره های محکم و استوار در برابر مذاکره با آمریکا در انتخابات شد و در عراق هم باعث شکست جناح وابسته به عربستان و آمریکا شد به طوری که اکثرا خواستار خروج آمریکایی ها از عراق هستند.