تلاش شد بودجه منطبق با سیاست‌های ابلاغی رهبرانقلاب در برنامه هفتم باشد

 آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور امروز (چهارشنبه 21 دی) برای تقدیم لایحه بودجه 1402 کل کشور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس برگزار شده است، حضور یافت.

رئیسی ضمن ارائه بودجه 1402 کشور به صحن علنی مجلس گفت: خداوند را شاکرم که بار دیگر توفیق حضور در مجلس شورای اسلامی را داشتم و از همه زحمات نمایندگان تقدیر و تشکر دارم که توانست در سال مالی 1401 گام هایی را بردارد و اقداماتی را انجام دهد.

وی افزود:  لایحه بودجه 1402 بخش اول آن که مربوط به شرکت‌هاست که اول آبان ماه تقدیم مجلس شد و آنچه که از مسائل مربوطه به شرکت‌ها بود، قانون گذار برای اینکه وقت بیشتری برای بررسی داشته باشد یک ماه قبل از لایحه بودجه، بخش شرکت ها را مقرر کرد که در همان زمان ارسال شد. لایحه بودجه 5 دی 1401 ارسال و تحویل مجلس شد. طبیعتاً بخش مربوط به احکام و تبصره‌ها که قبلاً ارسال شده، بخش جداول هم امروز به مجلس تقدیم خواهد شد. در لایحه بودجه تمام تلاش این بود که با سیاست های اعلامی رهبر انقلاب با سیاست های برنامه هفتم تطابق داشته باشد.

رئیسی خاطرنشان کرد: لایحه بودجه 1402 بر اساس سیاست‌های اعلامی مقام معظم رهبری صورت گرفت؛ دولت برای اینکه بتواند بودجه را تمام کند و بتواند برنامه جامعی را تقدیم مجلس کند، با توجه به اینکه چشم های تیزبینی در مجلس وجود دارد، دولت در تدوین و تسلیم برنامه یک وقتی را نیازمند است. الان بعد از لایجه بودجه دوستان ما کار برنامه هفتم را دبنال می کنند و به زودی برنامه هفتم تقدیم مجلس می شود.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم برنامه هفتم که ارسال می شود، با اجرای آن هم همراه باشد، تصریح کرد: تمام تلاش بر این بود که لایحه بودجه با سیاست‌های مقام معظم رهبری و برنامه هفتم توسعه هماهنگ باشد.

وی با بیان اینکه تلاش می کنیم برنامه هفتم که ارسال می شود، با اجرای آن هم همراه باشد، تصریح کرد: در برنامه هفتم نکات مهمی را مقام معظم رهبری در سیاست ها ابلاغ کردند که در بودجه 1402 مورد تاکید ما در دولت بوده است.

رئیس جمهور ادامه داد: احکام دائمی را از احکام سالانه در برنامه هفتم تفکیک کردیم. تلاش این بودکه در سال جاری دچار کسری بودجه نشویم و این هم خواست دولت است و هم خواست مجلس. همه ما نسبت به تورم ناراحت هستیم. دولت قبل 59/3 درصد تورم تحویل داد اما در امروز 19 ردصد کاهش تورم داشتیم و اقدامات باید منجر به کاهش تورم بیشتر شود.

تلاش شد بودجه منطبق با سیاست‌های ابلاغی رهبرانقلاب در برنامه هفتم باشد

رئیس جمهور ادامه داد: سال جاری ما امر 11 ساله رتبه بندی معلمان را با کمک مجلس اجرا کردیم. افزایش 10 درصدی کارکنان و بازنشستگان هم در اواسط سال جاری به تصویب مجلس رسیده بود، انجام و پرداخت شد. در کسب درآمدها فرار مالیاتی یکی از رنج های جدی بود. 66 درصد افزایش درآمدی در حوزه مالیات داشتیم.