ادعای آمریکا در باره ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه

 سفیر ایالات متحده در سازمان ملل در نشست شورای امنیت درباره منازعه اوکراین بار دیگر ادعا‌های واشینگتن را تکرار کرد و نسبت به تداوم همکاری تسلیحاتی ایران و مسکو هشدار داد.

لیندا توماس گرینفیلد تاکید کرد که کشورش به تازگی نیز به این شورا هشدار داد که ایران و کره شمالی قصد دارند مواد ممنوعه به روسیه منتقل کنند.

سفیر آمریکا در ادامه ادعا‌های خود گفت: « ایران از ماه اوت (مرداد ماه) با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد صدها پهپاد به روسیه ارسال کرده است. روسیه از این پهپادهای ایرانی برای ضربه زدن به زیرساخت‌های انرژی اوکراین استفاده می‌کند و میلیون‌ها غیرنظامی اوکراینی در این سرمای زمستان از دسترسی به برق، گرما و خدمات حیاتی محروم شده‌اند.»

لیندا توماس گرینفیلد در ادامه ادعا‌های خود همچنین گفت: «ما معتقدیم ایران اکنون در حال بررسی فروش صدها موشک بالستیک به روسیه و همچنین نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است. از ایران می‌خواهیم تجدید نظر کرده و چنین اقداماتی را انجام ندهد.»

این ادعا‌ها در حالی مطرح می‌شود که کشورهای غربی با افزایش چشمگیر ارسال سلاح‌های سنگین به اوکراین، آتش درگیری‌ها را در این کشور شعله‌ور کرده اند.

در همین زمینه خبرگزاری پی‌ای میدیا امروز گزارش داد، انگلیس تانک های بزرگ چلنجر 2 را در اختیار اوکراین قرار می دهد. بنابر این گزارش چهار تانک جنگی چلنجر 2 ارتش انگلستان به سرعت به شرق اروپا فرستاده می شود و هشت تانک دیگر نیز در مدت کوتاهی پس از آن ارسال خواهد شد.

ادعای آمریکا در باره ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه

به گزارش روزنامه سان، یک منبع ارشد انگلیسی گفت: سوناک روز شنبه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را در مورد این طرح مطلع خواهد کرد.

گفته می شود این اقدام، انگلستان را به نخستین قدرت غربی تبدیل می کند که تانک های بزرگ را در اختیار اوکراین قرار می دهد.