به گزارش افکار نیوز به نقل از روزنامه کیهان،اين رسانه ها از يك سو اذعان مي كنند كه با وجود كارگرداني ژنرال هاي رژيم مصر و سنگ اندازي هاي آنان، فشار افكار عمومي مصر باعث پيروزي محمد مرسي نامزد اسلامگراها شده و از سوي- ديگر به ويژه در قبال مخاطبان فارسي زبان- سياست تحريف و ترور شخصيت نامزد اسلامگرايان را پيشه كرده اند.


پایگاه صهیونیستی بالاترین با لحنی آمیخته به اعتراض نوشت: آقای اوباما آسوده بخواب که مصر هم به زانو درآمد. امروز پس از چالش های بسیار سرنوشت یکی دیگر از جنبش های موسوم به بهار عربی تعیین شد و محمد مرسی نامزد مورد حمایت اخوان المسلمین از اسلامگرایان مصر(حزب آزادی و عدالت) به ریاست جمهوری این کشور منتخب شد.

این خبر برای ما یک حس بد را تداعی کرد. یادمان روزهایی که اسلامگرایان با غلبه رهبری خمینی بر اکثریت دیگر حزب ها توانستند انقلاب را بدست بگیرند و رسماً اسلامگرایان روی کار آمدند. ملت مصر نیز امروز حکایت ۱۲ فروردین ماه ۱۳۵۸را داشتند.


بالاترین اوباما را متهم به بی کفایتی در مقابل اسلامگرایان - نظیر سرنوشت کارتر در مقابل انقلاب اسلامی ایران - کرد و نوشت: دست مریزاد آقای اوباما که مصر نیز مانند دولت شاپور بختیار به زانو درآمد.

حال باید دید آیا دولت جدید اسلامگرای مصر هم که به مانند جمهوری اسلامی ایران با اتکا به اکثریت آرای ملت به قدرت رسید راه سی و سه سال پیش جمهوری اسلامی را پیش خواهد برد؟ و آیا یک همتای دیگر برای جمهوری اسلامی در جهان اسلام پدید خواهد آمد و جمهوری اسلامی با حمایت مالی خود بر اسلامگرایان مصر می تواند نفوذ خود را گسترش دهد؟


همچنین پایگاه ضد انقلابی خودنویس با اشاره به پیروزی اسلامگرایان نوشت: جمهوری مصر هم اسلامی شد و بالاخره پس از چند روز انتظار، محمد مرسی نامزد اسلامگرا به جای حسنی مبارک نشست.


با این حال برخی رسانه های فارسی زبان تقلای مذبوحانه ای به خرج داده اند تا محمد مرسی را غیراسلامگرا یا ضد ایران و ضد شیعه معرفی کنند، روش مشابهی که رسانه های وابسته به سرویس های جاسوسی گاه و بیگاه علیه حماس و جهاد اسلامی و حزب الله سوریه یا دیگر اجزای جبهه مقاومت اسلامی به کار می بندند تا آنها را از چشم ایرانی ها بیندازند یا نسبت به آنها ایجاد بدگمانی کنند.

رادیو فردا در این باره مدعی شده که مرسی به دموکراسی صرف قائل است و دموکراسی اسلامی را انکار می کند. یکی دیگر از این رسانه ها نیز در خبری بی منبع و بی سند مدعی شده، مرسی شیعیان را بدتر از یهودیان می داند!!


این اظهارات در حالی است روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت دیروز هشدار داد مصر در حال تبدیل شدن به جمهوری اسلامی است.

بنیامین بن الیعاذر از مقامات سابق رژیم صهیونیستی نیز به هاآرتص گفته است: رئیس جمهور جدید مصر یک اسلامگرا و دارای مواضع ضد اسرائیلی است. همه تغییرات فعلی اسلامی است و جهت گیری اسلامی نو شدن و ضد اسرائیلی تر شدن را نیز دارد.

بهار عربی در حال اسلامی شدن است اما باید در برابر رئیس جمهور جدید مصر از اتخاذ موضع عجولانه پرهیز کنیم.