مشکلات اقتصادی با دستور حل نمی شود

احسان ارکانی ، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز بیان داشت: من دوماه پیش که طرح استیضاح وزیر اقتصاد در سامانه ثبت شد جزء اولین امضاکنندگان بودم. ما همچنان به تسریع این کار تاکید داریم و خود من نیز دو سوال از وزیر اقتصاد دارم که در دستورکار صحن علنی است.

ارکانی افزود: درحال حاضر وضعیت اقتصادی بسیار شفاف تر از آن است که بخواهیم باز هم راهکار بدهیم. اکنون از نرخ ارز، سکه، خودرو و مایحتاج عمومی و تمام لوازم خانگی و محصولاتی که مورد نیاز مردم است از دوماه گذشته تاکنون سر به فلک کشیده است و به قدری رشد سریعی داشته اند و شاهد تورم عمیقی بوده ایم و انقدر زیاد با کاهش شدید ارزش پول ملی مواجه شده ایم.

وی ادامه داد: متاسفانه اجرای برنامه ها و ادعاها و شعارهای تیم اقتصادی دولت طی مدت اخیر بسیار ناچیز بوده است.

ارکانی بیان داشت: متاسفانه بازار و تورم و قیمت خودرو، ارز و مواد غذایی از دستور وزرای اقتصادی دولت تمکین نمی کند.

مشکلات اقتصادی با دستور حل نمی شود

عضو کمیسیون بودجه مجلس تصریح کرد: موضوعات و مشکلات کشور ازجمله مصایب اقتصادی اینطور نیست که با دستور حل شود.اکنون تورم و کاهش ارزش پول ملی انسان نیستند که با دستور به آن ها بگوییم متوقف شوید و آن ها نیز بگویند چشم!

ارکانی درانتها خاطرنشان کرد:مشکل این است که تصمیم گیران اصلی متوجه نشدند ارز، تورم، بیکاری و افزایش قیمت، نیروی انسانی و فرد نیست که با یک دستور متوقف شوند. باید فکری اساسی کرد و آسیب شناسی بسیار ضربتی و فوری صورت گیرد.