نجات از وابستگی به نفت مهمترین سیاست اقتصادی کشور است

علیرضا نظری چهارشنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۱ در آیین بهره‌برداری از فاز دوم واحد صنعتی فروسیلیسیوم خمین که با حضور رییس قرارگاه اقتصادی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار کرد: این پروژه یکی از طرح‌های موفق سرمایه گذاری در خمین است که به لحاظ تامین نیاز جدی صنایع فولادی کشور فعالیت کرده و ارزآوری بالایی را به همراه دارد.

 

وی با تاکید بر نجات از وابستگی به نفت مهمترین سیاست اقتصادی کشور گفت: با تامین منابع ارزی دیگری باید نیازهای کشور را برطرف کرد که نمونه آن سرمایه‌گذاری در صنعت فولاد است و توسعه آن می‌تواند اشتغال را که یکی از نیازهای جدی شهرستان خمین است تامین کرد.

این نماینده مردم در خانه ملت در ادامه با تاکید بر حمایت از هر نوع سرمایه گذاری در شهرستان خمین گفت: نوع حمایت از سرمایه‌گذاری در این شهرستان به گونه‌ای است که نفع مردم و مصلحت خمین را مدنظر قرار داده است و یقینا جذب نیروی انسانی بومی مصلحت شهرستان و سرمایه گذاران است که در این شرکت به خوبی رقم خورده است.

وی به ظرفیت ترابری خمین اشاره کرد و گفت: شرکت‌های باربری و مجموعه ترابری شهرستان انتظار دارند که در حوزه حمل‌ونقل از ظرفیت آنها استفاده شود. همچنین مراودات مالی، هرگونه خرید و تراکنش‌های بانکی در خمین از دیگر خواسته‌هایی است که از سرمایه گذاران انتظار می رود برای ارتقای جایگاه شهرستان مدنظر قرار دهند.

نظری با تاکید بر اینکه اقتصاد خمین بیشتر مبتنی بر کشاورزی بوده است، گفت: احداث شهرک صنعتی خمین از ۲۰ سال پیش موجب شده که سرمایه‌گذاری خوبی در این شهرستان صورت گیرد و بتواند برای بخشی از نیروی انسانی شهرستان فرصت شغلی ایجاد کند.

نجات از وابستگی به نفت مهمترین سیاست اقتصادی کشور است

وی با اشاره به اینکه این شهرستان در سال‌های گذشته حدود ۱۱۸ هزار نفر جمعیت داشته است، افزود: به دلیل محدودیت‌های شغلی، طی سال های اخیر نه تنها افزایش جمعیت صورت نگرفته بلکه جمهیت شهرستان حدود ۱۰ هزار نفر کاهش یافته است، اما خوشبختانه به دلیل سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته، سیر برگشت مهاجران از تهران و استان‌های دیگر به خمین آغاز شده و سرعت سرمایه‌گذاری در این شهرستان این نوید را می‌دهد که در سالهای آینده با کمبود نیروی کار مواجه شویم.

نظری افزود: براساس گزارش‌های دریافتی، از اوایل سال ۹۹ تا مهر سال ۱۴۰۰ در سطح شهرستان خمین قریب به دو  هزار و ۶۰۰ اشتغال جدید با بیمه اجباری ایجاد شده است و این روند به خوبی در حال پیشرفت است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی نیز از شهرستان خمین به عنوان نگین درخشان استان مرکزی یاد کرد و گفت: استان مرکزی قطب صنعت، کشاورزی، معدن کشور است و صنایع مادر گوناگونی در این خطه از کشور فعالیت دارند.

بهنام نظری با تاکید بر حمایت دولت از صنعت، اشتغالزایی و رونق در تولید افزود: استان مرکزی رتبه اول را در احیای صنایعی دارد که در سنوات گذشته به دلیل واگذاری‌ها و خصوصی سازی غیرعلمی و غیرمنطقی دچار بحران شده و هزاران کارگر و نیروی انسانی مولد آنها بیکار شده بودند اما به لطف دولت سیزدهم این واحدها احیا شده و کارگران به چرخه کار و تولید برگشتند.

وی با اشاره به اینکه صنایع استان مرکزی در اوج بالندگی و اقتدار قرار دارند، افزود: استان مرکزی ظرفیت‌های متعددی در عرصه‌های گوناگون دارد اما مغفول واقع شده است که می‌تواند بخش عمده‌ای از نیازهای کشور را تامین کند و نیازمند بازنگری برای رونق در زنجیره تولید برای اشتغال آفرینی است.

نظری با اشاره به فعالیت صنایع موثر در شهرستان خمین افزود: صنعتی شدن خمین از مولفه‌های پیشرفت و توسعه آن به شمار رفته و موجب ایجاد فرصت‌های شغلی متعددی برای جوانان جویای کار شده است.

وی بیان کرد: نظام اسلامی در تمامی عرصه‌ها نظیر صنعتی، علمی، فناوری، نظامی و ... در  اوج اقتدار و بالندگی قرار دارد و یک کشور تعیین کننده در تصمیمات و معادلات بین المللی است.

معاون استاندار مرکزی ترمیم اعتماد عمومی مردم را مهمترین پروژه دولت دانست و افزود: برای تحقق این هدف باید مدیران مردمی در مسند امور گمارده شوند تا بتوان خدمات صادقانه و خالصانه به مردم ارائه داد و اعتماد عمومی را ترمیم و تقویت کرد.