وحدت قوا در سایه اجرای قوانین توسط دولت ارتقا می‌یابد

ابراهیم عزیزی ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز با تاکید بر همکاری بیشتر دولت با مجلس مطرح کرد: همیشه نقشی که وحدت قوا در پیشرفت و پیشبرد امور کشور داشته تعیین‌کننده بوده است.

ما همواره در سایه هماهنگی ارکان قوا توانسته‌ایم دستاوردهای گرانبهایی داشته باشیم و پیشرفت و شکوفایی نظام اسلامی نیز در گرو همین هماهنگی و وحدت است.وی افزود: بنابراین باید تلاش کنیم در مسیر پیشرفت و شکوفایی ایران اسلامی بر مبنای فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب تعامل و هماهنگی و انسجام قوا را در تمام سطوح با قدرت و قوت بیشتر دنبال کنیم.

عزیزی ادامه داد که در همین راستا باید زمینه را برای هم‌افزایی تمام ارکان نظام اسلامی در سایه وحدت و انسجام ایجاد کنیم تا تمام افق‌های نظام بلند اسلامی را محقق شود و توسعه اقتصادی کشور رخ دهد. *مجلس انتظار دارد دولت قوانین مصوب شده را با رویکرد عمل‌گرایانه اجرایی کند.

ابراهیم عزیزی

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: مجلس در حوزه تعامل قوا انتظار دارد دولت به تصمیمات و مصوبات مجلس با رویکرد عملگرایانه برخورد کند. همین مسئله می‌تواند یک فرصت و ظرفیت برای همگرایی و هماهنگی بیشتر باشد. قطعاً دولت فعلی قانونمدار است اما حد تعاملات در سایه عمل به قوانین می‌تواند ارتقا یابد.

او اظهارداشت: لذا اصرار داریم همانطور که مجلس نباید در موضوعات مختلف به دولت فشارهای زیادی را وارد کند، دولت نیز با اجرای قوانین مصوب شده که تمام شرایط جامعه و دولت را سنجیده است در راستای حل مشکلات پیش برود.

عزیزی درانتها خاطرنشان کرد که تلاش ما این است رویکرد عدم اجرای قانون حاکم نباشد و ما نیز از طرف دیگر تکلیف مالایطاق به دولت محول نکنیم. ارتباطات باید طوری باشد که بدانیم وحدت و همکاری بین قوا حیاتی و ضروری است و مستلزم پایبندی و اجرای قانون و همراهی تمام ارکان نظام با یکدیگر است.