ماموریت دور دنیای نیروی دریایی ایران، حامل پیام اقتدار بود

شبکه المیادین گزارش داد: ماموریت دور دنیای  ناوگروه ۸۶  نیروی دریایی ایران ، حامل پیام اقتدار بود زیرا این نخستین بار در تاریخ منطقه بود که نیروی دریایی ارتش ایران با موفقیت، سفری به دور کره زمین داشت و در آن از همه اقیانوس‌ها عبور کرد. سفری که در آن، ۶۳ هزار کیلومتر در مدت هشت ماه طی شد.

 

پس از هشت ماه، هشتاد و ششمین ناوگان دریایی ایران از نخستین سفرش به دور کره زمین بازگشت. این سفر تاریخی شامل عبور از همه اقیانوس‌ها و قاره‌ها بود که با چالش‌های زیادی همراه شد و به گفته فرماندهان ارتش ایران، حامل پیام‌های قدرت بود.

سرلشکر عبدالرحیم موسوی، فرمانده ارتش ایران گفت: پیام ما برای آمریکا، همان پیامی است که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی برای آن ارسال می‌کنیم و می‌گوییم ما با تکیه به ملت بزرگ، جایگاه خودمان در جهان را هر روز پیش از پیش، تقویت می‌کنیم.

دو کشتی نظامی دنا و مکران که مشهورترین و پیشرفته‌ترین کشتی‌های نظامی ایران هستند، ۶۳ هزار کیلومتر را طی کردند. صد‌ها نفر از نیرو‌های دریایی ایران در این سفر حضور داشتند. نیرو‌های مسلح ایران می‌گویند این موفقیت با وجود تحریم‌های فراگیر غرب و فشار‌های حداکثری به دست آمد.

سرلشکر محمد حسین باقری، رئیس ستاد نیرو‌های مسلح ایران  در این خصوص گفت: آمریکایی‌ها مانند همیشه، برای کارشکنی در مسیر حرکت نیروی دریایی ما تلاش کردند، اما شکست خوردند و آن‌ها باید این شرایط جدید را بپذیرند. کاری که نیروی دریایی ما انجام داد، تاریخ ساز بود و حتی ابرقدرت‌ها هم جرأت چنین کاری را ندارند.

ماموریت دور دنیای نیروی دریایی ایران، حامل پیام اقتدار بود

سران سیاسی و فرماندهان نظامی ایران هیچ تردیدی در تاکید بر نقش محوری جمهوری اسلامی ایران در هر نوع معادله جدید منطقه‌ای و بین المللی ندارند و به همین علت باید در همه سطوح آمادگی داشت که از جمله آنها، حضور فعال نظامی در دریاهاست.

اینجا در سواحل تنگه هرمز که شریان حیاتی انرژی جهان است، نیروی دریایی ایران به این صورت موفقیت مشهورترین ناوگان خودش را پس از اجرای ماموریتی که غیرممکن معرفی می‌شد، جشن گرفت.