بیانیه ارتش به مناسبت سوم خرداد

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت سوم خرداد ، سالروز آزادسازی خرمشهر بیانیه‌ای صادر کرد.

 

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

روز‌ ‌سوّم‌ ‌خرداد...‌‌ ‌از‌ ‌روزهای‌ ‌فراموش‌ شدنی‌ ‌نیست؛‌ ‌از‌ ‌روزهایی‌ ‌است‌ ‌که‌ ‌در‌ ‌تاریخ‌ ‌کشور‌ ‌ما‌ ‌و‌ ‌در‌ ‌تاریخ‌ ‌انقلاب‌ ‌اسلامی‌ ‌عزیز‌ ‌ایران‌ ‌این‌ ‌روز‌ ‌می‌درخشد.‌‌ ‌نماد‌ ‌است؛‌ ‌نماد‌ ‌پیروزی‌ ‌حق‌ ‌بر‌ ‌باطل‌ ‌و‌ ‌نماد‌ ‌قدرت‌ ‌الهی‌ ‌و‌ ‌دست‌ ‌قدرتی‌ ‌که‌ ‌امام‌ ‌بزرگوار‌ ‌فرمودند: دست‌ ‌قدرتی‌ ‌دارد‌ ‌ما‌ ‌را‌ ‌حمایت‌ ‌می‌کند‌. ‌چنین‌ ‌روزی‌ ‌است‌ ‌روز‌ ‌سوم‌ ‌خرداد‌ ‌و‌ ‌روز‌ ‌آزادی‌ ‌خرمشهر‌...

مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا (مدظله‌العالی)

سوم خرداد، یادآور رشادت قهرمانان از جان ‌گذشته و سرفرازی است که با آزادسازی خرمشهر‌ پس از ۵۷۸ روز اشغال توسط دشمن، شادمانی بزرگ مردم عزیز و فروپاشی تخیلات حامیان رژیم بعث را رقم زدند. سوم خرداد سال ۱۳۶۱، برای همیشه تاریخ، روز پیروزی و نماد عینی ایثار رزمندگان و شهیدان اسلام و انقلاب و همبستگی پیروزی‌ساز آحاد مردم و وحدت نیروهای مسلح است که درس آزادگی را در مکتب سید و سالار شهیدان، فرا گرفتند. این روز یوم‌الله استقامت و پایداری ملت ایران است ‌که برای همیشه تاریخ بر تارک افتخارات بی‌پایان این مرز کهن خواهد درخشید.

بیانیه ارتش به مناسبت سوم خرداد

ارتش ولایی و انقلابی جمهوری اسلامی ایران با تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر به ملت قهرمان ایران و با درود به روان پاک شهیدان و امام شهیدان حضرت امام خمینی(ره) و ایثارگران  نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، اعلام می‌دارد که در صیانت از ذره ذره خاک پاک وطن، با تمام توان آماده فداکاری است و در سایه تدابیر روشن و هوشمندانه رهبر حکیم و فرزانه انقلاب، با همراهی و همدلی هم‌رزمان خود در نیروهای مسلح، هر توطئه‌ای علیه ایران سربلند اسلامی را در‌هم خواهد شکست و در خرمشهرهای در پیش به یاری خدای بزرگ، یوم‌الله‌هایی به بزرگی حماسه‌ ماندگار فتح خرمشهر خلق خواهد کرد.

ان‌شاءالله