تاکید رئیسی بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تأمین مالی طرح‌های نهضت ملی مسکن

در جلسه ویژه «بررسی راهکارهای تأمین مالی پروژه‌های ساخت مسکن » که صبح امروز چهارشنبه به ریاست آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی » با حضور اعضای تیم اقتصادی دولت برگزار شد، بعد از گزارش وزیر راه و شهرسازی از روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن و تکمیل واحدهای نیمه‌تمام مسکن مهر ، راهکارهای اجرایی تأمین مالی این پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس‌جمهور در این نشست با اشاره به اینکه اجرای طرح «نهضت ملی مسکن» هم نیاز جامعه، هم الزام قانونی و هم برنامه مهم دولت مردمی است، کمک به تحقق این برنامه را وظیفه همه بخش‌های اقتصادی دانست و بر بهره‌گیری از ظرفیت سرمایه‌گذاری و توان ساخت مسکن بخش خصوصی خصوصاً شرکت‌های توسعه‌ای و انبوه‌سازان تأکید کرد.

آیت‌الله رئیسی همچنین به بانک‌ها یادآور شد که به تکالیف قانونی و تعهدات خود در اختصاص سهم مسکن از تسهیلات بانکی عمل کنند.

تاکید رئیس‌جمهور بر استفاده از همه ظرفیت‌ها برای تأمین مالی طرح‌های نهضت ملی مسکن

در این نشست وزارت راه و شهرسازی با تأکید رئیس‌جمهور مکلف شد با همکاری شورای پول و اعتبار، راهکارهای قانونی کاهش سود وام‌های بانکی در حوزه مسکن به ویژه مسکن حمایتی را بررسی و تصمیمات لازم را اتخاذ کند.

«واگذاری زمین به متقاضیان واجد شرایط»، «حمایت از احداث مسکن در بافت‌های فرسوده و خودمالکی»، «تسریع در تأمین اراضی مورد نیاز با الحاق اراضی به محدوده شهرها جهت احداث مسکن» و تأمین مالی مورد نیاز» از دیگر تصمیمات این جلسه بود.