رئیس اندیشکده آمریکایی به نقض تحریم‌های ایران متهم شد

به گفته دادستانی فدرال آمریکا، رئیس یک اندیشکده آمریکایی به اقدام برای عاملیت چین و همچنین تلاش برای واسطه گری در فروش تسلیحات و نفت ایران متهم شده است.

به گزارش رویترز، گال لوفت، شهروند دو  تابعیتی آمریکا متهم است که در سال ۲۰۱۶ بدون ثبت رسمی به عنوان نماینده خارجی، یک مقام عالی رتبه سابق دولت آمریکا را به نمایندگی از مدیران مستقر در چین به خدمت گرفته و به آن‌ها پول پرداخت کرده است.

دادستان‌ها هویت این مقام سابق را اعلام نکردند، اما گفتند که او در آن زمان به عنوان مشاور رئیس جمهور دونالد ترامپ کار می‌کرد.

حساب توییتری با نام لوفت با بیش از ۱۵۰۰۰ دنبال کننده، در ۱۸ فوریه در توییتی اعلام کرد که او در قبرس "به دلیل درخواست استرداد با انگیزه سیاسی توسط آمریکا" دستگیر شده است.

لوفت در این توییت گفت: من هرگز فروشنده اسلحه نبودم. 

به گفته دادستان، لوفت، ۵۷ ساله در ماه فوریه در قبرس دستگیر شد، اما پس از آزادی با قرار وثیقه در حالی که در انتظار استرداد بود، گریخت. او در حال حاضر در بازداشت آمریکا نیست.

رئیس اندیشکده آمریکایی به نقض تحریم‌های ایران متهم شد

لوفت یکی از مدیران موسسه تحلیل امنیت جهانی است که خود را به عنوان یک اندیشکده مستقر در واشنگتن دی سی توصیف می‌کند که بر روی انرژی، امنیت و روند‌های اقتصادی تمرکز دارد.

دادستان‌ها گفتند که لوفت معامله‌ای را برای شرکت‌های چینی برای فروش تسلیحات به کشور‌هایی از جمله لیبی، امارات  و کنیا علیرغم نداشتن مجوز برای انجام این کار طبق قوانین آمریکا به عنوان میانجی انجام داده است.

او همچنین متهم است که علیرغم تحریم‌های آمریکا، دیدار‌هایی بین مقامات ایرانی و یک شرکت انرژی چینی برای گفتگو در مورد معاملات نفتی ترتیب داده است.