حجاب یک مقوله فرهنگی است/ مجریان قانون حق تخطی ندارند

نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضائیه با اصحاب رسانه، صبح سه شنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۲ آغاز شد.

سخنگوی قوه قضائیه ضمن عرض تسلیت به مناسبت آغاز ماه محرم گفت: در آستانه ماه محرم علاوه بر لزوم گرامیداشت و تاسی از آرمان‌های امام حسین باید بر اهمیت قیام عاشورایی ایشان و لزوم عبرت گیری از این قیام تاکید شود.

وی ادامه داد: مکتب سرخ حسینی برای امروز و فرداهای ما دارای پیام‌های روشنی است که از جمله آن می‌توان به عدم سازش پذیری با انحراف، بی عدالتی، کفر و جهالت و ایثارگری جان برای روشنگری اشاره کرد.

ستایشی گفت: پیرامون امر به معروف و نهی از منکر که از بیانات سید الشهدا بوده باید گفت این واجب شرعی هم در حاکمیت و هم از سوی مردم باید به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: امر کردن به هر معروف و نهی از هر منکر وظیفه تمام جامعه برای حفظ امنیت شهروندان است و در همین راستا قوه قضائیه هرگونه امر به معروف و نهی از منکر از سمت مسئولان را رسمی می‌داند.

وی گفت: مطالبه گری مردم در حوزه حجاب که از روی دغدغه و دلسوزی اجتماعی است را باید به فال نیک گرفت و از آن با آغوش باز استقبال می‌کنیم.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به موضوع حجاب، افزود: ضمن تاکید مجدد بر فرهنگی بودن مقوله حجاب و عفاف باید بر لزوم انجام تمامی وظایف و ترک فعل‌ها تاکید کنم و بر همین اساس دادستان‌های کل کشور مأموریت یافتند که وظیفه ضابطی را نسبت به اعمال قوانین متذکر شوند و در اجرای قانون تمامی افراد، مسئولان و مجریان قانون حق تخطی از هیچ قانونی را ندارند و مر قانون باید اجرا شود.

وی گفت: قوه قضائیه تاکید دارد که استفاده از قانون به عنوان فصل الخطاب رفتار جامعه است و بر همین اساس بار دیگر تاکید می‌کنم قوه قضائیه به وظایف خود واقف است و حتی دستگاه‌های مسئول را به انجام وظایف خود آگاه ساخته است.

ستایشی