پشت پرده تخلیه محموله نفت ایران در تگزاس آمریکا

آمریکا نفت توقیف شده ایران را در تگزاس تخلیه کرد. این خبری بود‌ که آسوشیتدپرس اعلام کرد و مشخص ضد گویا آمریکایی ها قصد ندارند دست از دزدی از ملت ایران بردارند.

عملیات تخلیه محموله نفتکش «سوئز راجان» که حامل نفت ایران بوده و ماه‌هاست که در ساحل تگزاس بلاتکلیف مانده بود در حالی انجام شد که پیش از این به رغم صدور مجوز دولت آمریکا برای تخلیه نفت توقیف شده ایران در تگزاس، تمایلی به تخلیه این محموله توقیف‌شده وجود نداشته زیرا نماینده‌های تجاری نگرانند چنانچه کشتی‌ای اقدام به انتقال نفت توقیف‌شده ایران بکند توسط مشتری‌ها کنار گذاشته خواهد شد.

این در حالی است که چندی پیش گروهی از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه با انتشار نامه به کاخ سفید، خواستار توضیح دولت درباره سرنوشت نفت توقیف شده ایران شدند.

سناتورهای آمریکایی که به همانند دیگر مقام‌های این کشور به دزدی و سرقت از اموال ایران عادت کرده‌اند، در نامه خود خواستار توقیف نفت ایران و استفاده از آن به نفع قربانیان ادعایی از «تروریسم ایران» شدند؛ شامل پرداخت غرامت به خانواده های متاثر از حمله 11 سپتامبر 2001، تسخیر لانه جاسوسی و دیگر موارد است.

پشت پرده تخلیه محموله نفت ایران در تگزاس آمریکا

از سوی دیگرمقام‌های جمهوری اسلامی ایران طی هفته‌های گذشته به آمریکایی‌ها درباره تبعات اصرار آنها بر دزدی از اموال مردم ایران و  تخلیه این نفتکش هشدار داده‌اند.

به نظر می رسد این اقدام آمریکایی ها در حال حاضر به علت فشارهایی بود که به دولت بایدن در قضیه آزادسازی پولهای بلوکه شده ایران وارد شد.

دولت بایدن با چنین اقدامی سعی دارد از زیر فشار تندروها درباره توافق با ایران بیرون بیاید اما این موضوع را در نظر نگرفته که مطمئنا ایران اقدام متقابل خواهد کرد.