سامانه احراز کد اتباع خارجی راه‌اندازی می‌شود

  علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به نشست کمیسیون در خصوص استمرار نظارت بر حسن اجرای سامانه تصدیق الکترونیک با حضور رئیس و اعضای کمیته حقوقی کمیسیون و مسئولین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور اظهار داشت: به دنبال اجرای سازوکار احراز هویت دو مرحله‌ای از طریق سامانه تصدیق و حضور میدانی اعضای کمیسیون در دفاتر ثبت نظارت بر اجرای کامل آن در دستور کار قرار گرفت و جلساتی در چارچوب برگزار شد.

خضریان افزود: به منظور افزایش رضایتمندی عمومی و ارباب رجوع از سامانه و کاهش اختلال و همچنین تسریع در صدور اسناد مقرر شد تفاهم نامه‌ای بین تمام دستگاه‌های متولی سامانه تصدیق الکترونیک با محوریت کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیک تحت ضوابط SLA منعقد و نسخه‌ای از آن به کمیسیون اصل نود ارسال شود.

سامانه احراز کد اتباع خارجی راه‌اندازی می‌شود

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس ادامه داد: همچنین مقرر شد جهت حل مشکل اتباع سامانه احراز کد اتباع خارجی طی مدت یکماه توسط وزارت اطلاعات راه‌اندازی شود. ضمن اینکه در چارچوب ثبت صورت‌جلسات شرکت‌ها و بحث مرتبط با صحت سنجی آنها در سامانه تصدیق الکترونیک نیز مقرر شد سازوکار مورد تأیید سازمان ثبت طی یک ماه آینده تدوین و گزارش آن به کمیسیون اصل نود ارائه شود.