ماجرای یارانه نقدی ۳ میلیون تومانی چیست؟

در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی ، محمد باقری، نماینده مردم بناب، در مخالفت با لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، اظهار کرد که با ۳۰۰ هزار تومان نمی‌توان یارانه واقعی به مردم پرداخت کرد و باید بالغ بر ۲ الی ۳ میلیون تومان به مردم یارانه پرداخت شود.

باقری افزود: در بخش منابع بیشترین درآمد مربوط به افزایش درآمدهای مالیاتی و گمرکی با ۴۰ درصد بوده و وابستگی به درآمدهای نفتی ۲۴ درصد کاهش یافته است. این موضوع بدون در نظر گرفتن منابع هدفمندی یارانه ها است.

وی با اشاره به اینکه در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، منابع هدفمندی یارانه ها از ۳۶۷ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ به ۴۰۹ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ افزایش یافته است، گفت: این موضوع نشان می دهد که دولت قصد افزایش یارانه ها را دارد.

ماجرای یارانه نقدی ۳ میلیون تومانی چیست؟

باقری با بیان اینکه دولت باید یارانه ها را افزایش دهد، گفت: اگر دولت یارانه ها را افزایش ندهد، مردم با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

این اظهارات نماینده مجلس شورای اسلامی باعث واکنش‌ها در فضای مجازی شده است برخی از مردم با استقبال از این پیشنهاد، خواستار افزایش یارانه ها به ۳ میلیون تومان شدند. برخی دیگر نیز با تردید، احتمال تحقق این پیشنهاد را ضعیف دانستند.