تمهیدات امنیتی مرزها باید بیش از پیش تقویت شود
 فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت مرزهای شرقی کشور به ویژه پس از حوادث خونین راسک و کرمان گفت: جمهوری اسلامی ایران بر تمام مرزهای آبی و خاکی خود به‌طور کامل اشراف دارد و بر سر امنیت مرزها با هیچکس شوخی ندارد.
 
وی افزود: پس از حوادث خونین کرمان و راسک لزوم بررسی بیشتر مرزهای شرقی ملموس بود و در همین راستا کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به این مسئله ورود کرد‌.
 
مالکی ادامه داد: در این جلسه مقامات امنیتی، اطلاعاتی، مسئولان وزارت خارجه و رئیس کمیته مرزی کمیسیون امنیت ملی مجلس حضور داشتند و تمام مباحث مطرح شد و اقدامات کنترلی مرزهای شرقی مورد بررسی قرار گرفت.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم افزود: در این جلسه بر لزوم اشراف بیشتر اطلاعاتی بر مرز ها تاکید گردید و گزارشات خوبی از سوی دستگاه‌های مربوطه ارائه شد.
 
فداحسین مالکی
او تاکید کرد: مرزهای غربی و شرقی ما تماما مرزهای پرخطر محسوب می‌شوند زیرا از هر دوطرف با کشورهایی همسایه هستیم که گروه‌ها و گروهک‌های تروریستی بسیار زیادی که هدف اصلی‌شان ایماد ناامنی در ایران است، سکنی گزیده‌اند.
 
مالکی گفت: بنابراین در جلسه اخیر با توجه به برخی مشکلات ناشی از نصب دیوار مرزی در مرزهای شرقی برای معیشت قانونی مردم، مقرر شد مقامات انتظامی و مرزبانی طرحی برای حل این مشکل ارائه کند و جلسه ای در سیستان و بلوچستان با حضور استاندار و مقامات محلی برگزار شود.
 
نماینده مردم زاهدان درمجلس یازدهم با بیان اینکه حوادث اخیر سمت مرز ایران و پاکستان هشداری بود که باید جدی گرفته شود، اظهار داشت: پاکستان مدت‌ مدیدی است که میزبان و مامن گروه‌های تروریستی مختلفی بوده است. این تروریست‌ها به‌راحتی در این کشور زندگی، تردد و عملیات انجام می‌دهند و حتی آموزش می‌بینند.
 
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در انتها متذکر شد که هرچند با شرایط پرخطری که مرزهای شرقی و غربی کشورمان دارد، تاکنون مسئولان و مرزبانان به‌خوبی وظایف خود را انجام داده‌اند و از عملیات‌های تروریستی و محموله‌های خطرناک بسیاری جلوگیری کرده‌اند که حتی خبری نیز نشده است. اما لازم است که تمهیدات امنیتی تقویت شود.