غربی‌ها هیچ نقشه دومی برای جایگزینی برجام نداشتند

«میخائیل اولیانوف » نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، بامداد سه‌شنبه بار دیگر بر نبود هیچ جایگزینی برای « برجام » تاکید کرد.اولیانوف در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت: «یک سال پیش مقام‌ها و تحلیلگران غربی گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره نقشه دوم نامشخصی برای حل‌وفصل کردن برنامه هسته‌ای ایران انجام دادند».

وی با بیان اینکه اکنون مشخص شده که حق با روسیه بود، توضیح داد: «روسیه همواره این دیدگاه خود را بیان کرده بود که هیچ نقشه دوم واقعی وجود ندارد و برجام هم هیچ جایگزینی ندارد».

غربی‌ها هیچ نقشه دومی برای جایگزینی برجام نداشتند

روز دوشنبه بود که «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: «برجام از موضوعات در دستورکار ایران است. تلاش‌ها و گفت‌وگوهای دیپلماتیک متوقف نشده و گفت‌وگوهایی در این زمینه انجام شده است وکا‌نال‌های ارتباطی تبادل پیام همچنان برقرار است».

پیش از این نیز «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا با اشتباه خواندن پاره‌کردن برجام توسط دولت پیشین این کشور، مدعی شد: «برجام برنامه هسته‌ای ایران را مهار کرده بود و از زمانی که مقام‌های دولت ترامپ این توافق را کنار گذاشته‌اند، [برنامه هسته‌ای ایران] از این مهار رها شده و ما الان در وضعیتی هستیم که نمی‌خواستیم باشیم».