ستون فقرات هر کشوری را اقتصاد آن کشور تعیین می کند/مشارکت مردمی به مفهوم حضور گسترده آنان در همه اموراقتصادی کشور است

محمد علی محسنی بندپی نماینده‌ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نزدیک به دودهه شعار سال مقام معظم رهبری پیرامون مسائل اقتصادی کشور است،گفت:عمده تمرکز رهبر معظم انقلاب بر تولیدات داخلی است  که بی تردید ستون فقرات هر کشوری را اقتصاد آن کشور شکل می‌دهد.

نماینده مردم چالوس،کلاردشت و نوشهر در ادامه تاکید کرد: در واقع با سامان دهی  اقتصاد کشور  قطعا بسیاری از مشکلات نیز به تبع آن برطرف خواهد شد بر همین اساس مسئولان باید برای بهبود وضعیت اقتصادی گام بلندی بردارند.

عضو هیات رییسه کمیسیون بهداشت و درمان ضمن اشاره به  فرمایشات معظم له پیرامون تولید و مشارکت مردم، تصریح کرد: رهبر انقلاب سال ۱۴۰۳ را به سال جهش تولید با مشارکت مردمی توصیه نموده‌اند،چرا که هرگونه مشارکت مردمی در امور منجر به بهبود وضعیت اقتصادی در کشور خواهد شد.

وی با بیان اینکه واگذاری اقتصاد کشور به دستگاه‌های مختلف دولتی آن گونه که باید تاثیری در رفع مشکلات اقتصادی نداشته است، اظهار داشت:در واقع طی سالهای گذشته تولید را فقط به دستگاه‌های دولتی و یا گروه خاصی از تولیدکنندگان واگذار کردیم که گام‌هایی را در جهت رونق اقتصادی برداشته اند اما در حد انتظار نبوده؛بی تردید مشارکت مردمی به مفهوم حضور گسترده آنان در همه اموراقتصادی کشور است.

وی با تاکید بر نقش تسهیلگر مسئولان به ویژه بانک‌ها  در تحقق شعار سال جدید، یادآور شد: بانک‌ها در کنار سایر دستگاه‌ها دولتی باید در جهت صدور  و تسهیل مجوز رونق کسب و کارها تلاش لازم را داشته باشند و درتحقق شعار امسال«جهش تولید با مشارکت مردم» گام موثری بردارند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: صنایع مختلف  از بنگاه‌های تولیدی ۳ الی ۴ نفره گرفته تا بنگاه‌های تولیدی ۱۰ الی ۱۱ نفره می‌توانند در این امر مشارکت کنند و در کنار فرمایش مقام معظم رهبری که بحث مشارکت مردمی در تولید است سهولت تولید را  به مسئولان و مدیران مربوطه برسانند و گام‌های گسترده‌ترو جهش بهتری را نسبت به سال گذشته داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به مدیران و مسئولان کشور افزود: مسئولان و متولیان امر باید حتی المقدور مسیر  مشارکت مردمی در تولید را تسهیل کنند و سران اجرایی برای صدور مجوز بنگاه‌های تولیدی امکانات لازم را فراهم کنند تا  تحقق فرامین مقام معظم رهبری را شاهد باشیم،بی تردید به دنبال تولید و اشتغال، مسیر برای مسکن و ازدواج جوانان ف۸راهم خواهد شد،آنان با سهولت بیشتری به این امکانات دسترسی خواهند داشت که کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال دارد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم تاکید کرد: صنایع مختلف  از بنگاه‌های تولیدی ۳ الی ۴ نفره گرفته تا بنگاه‌های تولید ۱۰ الی ۱۱ می‌توانند در این امر مشارکت کنند و در کنار فرمایش مقام معظم رهبری که بحث مشارکت مردمی در تولید است سهولت در تولید را  به مسئولان و مدیران مربوطه برسانیم که قطعاً بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری می‌توانیم گام‌های گسترده‌تری را برداریم و جهش بهتری را نسبت به سال گذشته داشته باشیم.

ستون فقرات هر کشوری را اقتصاد آن کشور تعیین می کند/مشارکت مردمی به مفهوم حضور گسترده آنان در همه اموراقتصادی کشور است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به مدیران و مسئولان کشور افزود: مسئولان و متولیان امر باید حتی المقدور مسیر  مشارکت مردمی در تولید را تسهیل کنند و سران اجرایی برای صدور مجوز بنگاه‌های تولیدی امکانات لازم را فراهم کنند تا بتوانیم در جهت تحقق فرامین مقام معظم رهبری اقدام کنیم که قطعاً به دنبال تولید و اشتغال، مسیر برای مسکن و ازدواج جوانان فراهم خواهد شد و آنان با سهولت بیشتری به آن دسترسی خواهند داشت و کاهش آسیب‌های اجتماعی را نیز به دنبال دارد.

این نماینده مجلس ضمن اشاره به موانع مشارکت مردم در تولید، اظهار داشت: درواقع با اجرا و نظارت بر قوانین در جهت سهولت صدور مجوزها موانع موجود برطرف خواهد شد،اما علی رغم اینکه نمایندگان در مجلس طی سال گذشته منابع خوبی را در نظر گرفتند،نه تنها بانک‌ها برای ارائه تسهیلات به بنگاه‌ها و کارگاه‌های تولیدی کشور همکاری لازم را نداشتند بلکه استقبال چندانی از این قانون نشد. 

وی با انتقاد از اقدامات برخی دستگاه های متولی در خصوص صدور مجوز،  ادامه داد:در واقع علی رغم  تلاش نمایندگان مجلس در کمیسیون جهش تولید،تسهیل صدور مجوز و تصویب قوانین، اما متاسفانه برخی از دستگاه‌های متولی  آن گونه که باید همکاری لازم را نداشته و این قانون بطور کامل اجرایی نشد.

محسنی بندپی در پایان ضمن اشاره به اختیارات مجلس در خصوص قانونگذاری،نظارت و اجرا خاطرنشان کرد: قطعا مجلس در قانونگذاری ، نظارت بر اجرا و اعمال قانون  می‌تواند گام‌های موثری در این زمینه بردارد.