به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، حسین صابری عصر امروز در نخستین نشست شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد، تنها ساعاتی بعد از معارفه خود به سمت استاندار این استان، به نحوه تعاملش با نمایندگان مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داد و اظهار کرد: تعامل با همه اجزا و ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله نمایندگان مجلس را سرلوحه کار خود قرار می‌دهم ولی این تعامل هرگز به معنی بله قربان‌گو بودن و کرنش با نمایندگان نیست.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعادل در هر کاری نتیجه‌بخش است و در مورد ارتباط و تعامل با نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز اگر در مقابل آن‌ها سینه‌سپر باشیم، از پشت به زمین می‌افتیم و اگر هم دست به سینه برای آن‌ها باشیم، سر به ‌زیر خواهیم بود.

صابری با بیان اینکه اگر استاندار و نمایندگان مجلس با روحیات همدیگر آشنا باشند هم می‌توان با هم کار کنند و هم کارهای بزرگ و مؤثری را انجام دهیم، اضافه کرد: با نظارت‌های منطقی و اصولی است که بسیاری از مشکلات مردم و جامعه برطرف می‌شود.



* جلسات به‌گونه‌ای تنظیم می‌شوند که نمایندگان حضور یابند

استاندار جدید کهگیلویه و بویراحمد افزود: به شدت با تعامل موافقم و این تعامل هم با قوه مقننه خواهد بود و هم قوه مجریه، قضائیه و دستگاه‌های نظارتی و محاسباتی.

صابری با اشاره به اصل استقلال قوا از همدیگر گفت: قانون به صراحت وظایف قوا را مشخص کرده و هر کس وظیفه و حدود اختیاراتش مشخص است.

وی تاکید کرد: مجلس دو وظیفه سنگین قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای قوانین را دارد و در این مسیر مهم باید پایبند به قسمی باشند که در پیشگاه ملت یاد کردند.

مقام ارشد اجرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تعامل در میان همه قوا لازم است، ادامه داد: اگر در همین قوه مجریه هم دستگاه‌های اجرایی با هم تعامل نداشته باشند، کارها فشل می‌شوند و مردم عاصی و ناراضی.

صابری گفت: ما باید دستگاه‌های نظارتی را به اندازه چشمانمان دوست داشته باشیم زیرا آن‌ها دلسوز ما بوده و نمی‌خواهند ما از مسیر صحیح خارج شویم.

استاندار کهگیلویه و بویارحمد که تنها چند ساعت از تحویل سکان هدایت این استان به وی می‌گذرد، خاطرنشان کرد: نشست‌ها و جلسات مهم استانی را به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم که امکان حضور نمایندگان مجلس در این جلسات فراهم باشد.



* نمایندگان مشکلات استان و مردم را از تریبون مجلس انعکاس دهند

صابری در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: آقایان نماینده تریبون‌هایی در اختیار دارند که باید مشکلات مردم را منعکس کنند و ما هم وظیفه داریم که مشکلات و نارسایی‌ها را به طور دقیق به نمایندگان بگوییم.

وی ابراز داشت: هر نماینده‌ای که در هر بخشی اطلاعاتی بخواهد، موظف هستیم ظرف ۴۸ ساعت این اطلاعات را در اختیارش قرار دهیم تا بتواند از آن‌ها دفاع و پیگیری کند.

صابری تاکید کرد: آمار غلط و ناقص به جامعه آسیب می زند و باید نسبت به این مهم دقت داشته باشیم.