نیکزاد هم به مشایی پیوست
سرویس سیاسی افکارنیوز

- هرچه به روزهای انتخاب یازدهمین رئیس جمهور کشورمان نزدیک می شویم تب و تاب انتخاباتی بالاتر می رود و حدس و گمان ها بیشتر می شود.

در این میان هرکسی از هرجناحی حرفی می زند؛ سخنانی که به مذاق عده ای خوش است و به کام دیگران ناخوش.

عده ای اعلام آمادگی می کنند و عده ای حضورشان را تکذیب.

حتی افرادی برای بعضی دیگر تعیین تکلیف می کنند؛ از عده ای تعریف می کنند و درباره عملکرد افرادی انتقاد.

* نیکزاد هم از صحنه رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری کنار کشید
علی نیکزاد در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص شایعه حضورش در انتخابات گفت: در انتخابات ریاست جمهوری آینده ثبت نام نمی کنم.

وی ادامه داد: من اصلا کاندیدای ریاست جمهوری نیستم و نخواهم شد.

این در حالی است که در محافل سیاسی نزدیک به دولت از نیکزاد به عنوان اصلی ترین کاندیدای ریاست جمهوری مورد حمایت احمدی نژاد نام برده می شد.

پیشتر نیز اسفندیار رحیم مشایی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری مطرح بود که او هم این موضوع را تکذیب کرد.

* خلف صالح احمدی نژاد کیست؟
محمود احمدی نژاد سیاست ایران را به کدام سمت می برد؟
آیا رئیس جمهور برای پس از خود فکر کرده است؟
آیا رئیس جمهور دولت نهم و دهم سبک جدیدی از حکومت داری ذیل تعریف مردسالاری دینی ارائه کرد؟
آیا در هشت سال اخیر زمینه های جدایی میان مردمسالاری و دین جدی تر پیگیری و عملیاتی شد؟

* هاشمی‌رفسنجانی: برگزاری انتخابات آزاد باعثافزایش اعتماد مردم خواهد شد
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شرایط کنونی قطعاً بدتر از دوران پایان جنگ نیست که زیربناهای کشور تخریب شده و با کسری ۵۰ درصدی بودجه مواجه بودیم.

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات آزاد، شفاف و منطبق بر قانون اساسی می‌تواند بخش بزرگی از مشکلات کشور را حل و علاوه بر افزایش اعتماد مردم و دوستداران نظام، دشمنان خارجی کشور را در بسیاری از زمینه‌ها خلع سلاح و مأیوس گرداند.

* تغییر استانداران خللی در ضوابط انتخابات ایجاد نمی کند
استاندار تهران با اشاره به برگزاری دوره آموزشی برای متولیان انتخابات آتی گفت: تغییر استانداران خللی در ضوابط انتخابات ایجاد نمی‌کند.

وی با بیان اینکه امور مربوط به آموزش‌ها و قوانین اموری نیست که بستگی به شخص و فرد داشته باشد بلکه در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط به انتخابات تدوین و آماده شده و بخشی از آن موجود و بخش دیگر نیز موجود خواهد شد افزود: از این رو قائم به شخص نیست و یک مجموعه و سیستم منسجم است که مورد تدریس و آموزش قرار می‌گیرد.

* باهنر: مصلحت نیست هاشمی وارد میدان ریاست‌جمهوری شود
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکان غافلگیری در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو وجود دارد، گفت: مصلحت نیست هاشمی وارد میدان ریاست‌جمهوری شود اما نام ناطق‌نوری قابل طرح است.

* انتخابات آتی ریاست جمهوری مثل سال ۸۴ می‌شود
باهنر همچنین اظهارداشت: انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بیشتر شبیه سال ۸۴ می شود، چون ما در انتخابات ۸۸ دو نامزد اصولگرا نداشتیم، یعنی کاندیداهای متنوع ورود پیدا می‌کنند و اگر هم یکی از کاندیداها گل نکند احتمال دارد انتخابات به مرحله دوم کشیده شود.

* محسن مهرعلیزاده: در انتخابات ۸۴ تعدد کاندیداهای اصلاح طلبان مفید بود، اما در انتخابات ۹۲ بهتر است روی یک نفر اجماع کنند

مهرعلی زاده با بیان اینکه تعدد کاندیداها می‌‌تواند سلایق بیشتری را به پای صندوق‌ها بیاورد گفت: در سال ۸۴ با تعدد کاندیداها مردم بیشتری پای صندوق‌های رأی می‌آمدند و رای بیشتری می‌دادند.

وی اضافه کرد: در آن زمان من اینگونه فکر می‌کردم که آقای هاشمی می‌تواند نیات من را در‌خصوص جامعه و مردم و دین درست عملی کند. برای همین در دور دوم انتخابات سال ۸۴ از آقای هاشمی حمایت کردم، چون ایشان را مناسب‌تر می‌دانستم.

مهرعلی زاده یادآور شد: شر ایط خیلی سخت شده است، مسائل خارجی، مسائل داخلی کاهش محتوا و توان کارشناسی در مراکز تصمیم‌گیری، کنار گذاشته شدن اغلب مدیران باتجربه در رده مختلف مدیریتی کشور، گرانی‌ها و… اگر بخواهیم از این مسائل خیلی است و مهم‌تر از آنها توقعات مردم، توقعات چند برابری که در مردم ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ولی به هر حال هر کسی که رئیس‌جمهور می‌شود مکلف است این مسائل را حل کند. قطعا ادامه دوران آقای خاتمی وضعیت بسیار مساعد بود و در جهت اصلاح امور در زمینه‌های مختلف توسعه عمرانی توسعه اقتصادی و توسعه همه جانبه کار با موفقیت پیش می‌رفت. ولی الان با سختی پیش خواهد رفت و این یک واقعیت است.