به گزارش افکارنیوزبه نقل از شریان، مهدی کوچک‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز(سه‌شنبه) با بیان اینکه سوال ۷۰ نماینده مجلس به مثابه سؤال کل مجلس از رئیس جمهور نیست، گفت: آن طور که ادعا کرده‌اند که طرح سؤال از رئیس جمهور ۷۶ امضا دارد، باید گفت که حتی اگر این ادعا درست باشد نمی‌توان گفت که کل مجلس از رئیس جمهور سؤال می‌کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان نیت افرادی که از رئیس جمهور سؤال کرده‌اند را دانست، افزود: مجلس حق سؤال و استیضاح رئیس جمهور را دارد اما ۷۷ نفر به معنای کل مجلس نیستند چرا که ۲۲۰ نماینده طرح سؤال از رئیس جمهور را امضا نکرده‌اند.

کوچک‌زاده در پاسخ به سؤالی درباره احتمال شکایت نمایندگان مجلس از رئیس جمهور به قوه قضائیه گفت: ‌هر نماینده‌ای می‌تواند از رئیس جمهور یا فرد دیگری شکایت کنند اما شکایت ۷۰ نماینده به قوه قضائیه به معنای استیضاح یا خلع رئیس جمهور نیست.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سؤالی درباره تصمیم برخی نمایندگان برای آبستراکسیون(نصاب شکنی) جلسه علنی و واکنش رئیس مجلس گفت: آقای لاریجانی گفتند شما از مجلس حقوق می‌گیرید تا در مجلس باشید. اما بنده برای اینکه حقوقم حلال باشد آن جلسه را ترک کردم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره درگیری لفظی نماینده ورامین با حسینیان گفت: ایشان حرف‌هایی می‌زند که عامل آن نیست. ایشان می‌گویند مجلس باید مقتدر باشد. ما سؤال می‌کنیم که آیا تعریف اقتدار سیلی زدن به بخشدار ورامین است؟ ایشان برای اقتدار به بخشدار حوزه انتخابیه‌اش سیلی زده است.

وی افزود: وی حرفهایی خطاب به آقای حسینیان زد و آقای حسینیان ناراحت شده و مطالبی را گفتند و در نهایت نمایندگان آقای حسینیان را به آرامش دعوت کردند.