به گزارش افکارنیوزبه نقل از فارس، محمدجواد لاریجانی در جمع معاونان آموزشی دانشگاه‌های کشور در دهکده ساحلی این با اشاره به موضوع مذاکره با آمریکا اظهار کرد: مذاکره با آمریکا باید با در نظر گرفتن مصالح و منافع کشور باشد و در این صورت با هر کسی زیر نظر ولی‌فقیه مذاکره می‌کنیم.

وی فشار پذیرش مذاکره با آمریکا را مردود خواند و تصریح کرد: اگر مذاکره با آمریکا از روی راهبرد نباشد و پذیرش فشار باشد، از نظر ما مردود است و آن را نمی‌پذیریم.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، با بیان اینکه غرب، انقلاب اسلامی را پدیده‌ای خطرناک و ایران را موثرترین کشور در منطقه خاورمیانه می‌داند، خاطرنشان کرد: دشمنی غرب و رژیم صهیونیستی با ما مسئله‌ای نیست که با خوش و بش حل شود.

وی در ادامه به ضرورت بصیرت در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: باید دانشجویان را به روش‌شناسی پیدا کردن نزدیک‌ترین وضعیت به واقعیت، مسلح کنیم.

لاریجانی ابراز کرد: باید این انگیزه را در دانشگاه‌ها ایجاد کرده و دانشجویان را به لحاظ سیاسی بصیر کنیم.

وی شرط نخست بصیرت را دشمن‌شناسی نامید و ابراز کرد: برای اینکه بصیر باشیم باید یک نقطه مرجع داشته باشیم و انقلاب اسلامی نقطه مرجع ماست.

لاریجانی آینده مکتب اهل بیت را مهم و روشن خواند و اذعان کرد: سیاست در مکتب اهل بیت مربوط به اقامه دین است.

وی، فهم وضعیت، شناخت وظیفه و تشکیل اراده قیام برای انجام وظیفه به صورت مناسب را از ارکان بصیرت سیاسی دانست و ابراز کرد: در دنیای امروز با وجود دسترسی به اطلاعات نماها، شرایط برای فهم وضعیت سخت‌تر از ۵۰ سال پیش است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه درباره تلاش رسانه‌های غربی برای القای تصویر مورد نظر خود از وضعیت موجود در کشورها یادآور شد: نباید مقهور اطلاعات نماها شویم ضمن اینکه یکی از کارهای کلیدی، چگونگی تشخیص وضعیت است.

وی با تاکید بر اینکه میتوانیم ایران را به قدرت بزرگ اقتصادی تبدیل کنیم، تصریح کرد: باید فرصت این کار را پیدا کنیم.