عطاء الله مهاجرانی در مرکز گفتگوی ادیان!

به گزارش افکارنیوزبه نقل از کیهان، مهاجرانی و علیرضا نوری زاده ۹ ماه پیش با شرکت در نشست «الجنادریه» مبلغ ۱۸ میلیون دلار از سعودی ها برای راه اندازی شبکه ای ماهواره ای در لندن دریافت کردند.

هفته گذشته در کاخ هافبورگ وین مراسم راه اندازی مرکز گفت و گوی ادیان موسوم به مرکز عبدالله بن عبدالعزیز با حضور بان کی مون و شماری از سیاستمداران و نمایندگان ادیان مختلف برگزار شد. پادشاه عربستان سعودی در سال ۲۰۰۷ در جریان دیداری که از واتیکان داشت موضوع تاسیس چنین مرکزی برای گفتمان بین ادیان جهانی را مطرح کرد و دولت اتریش نیز همزمان وین را به عنوان محل این مرکز پیشنهاد کرد. ریاض هم این پیشنهاد را قبول کرده و قصری را به قیمت ۱۳ میلیون یورو در وین خریداری کرد.

مرکز عبدالله در وین به عنوان یک مرکز بین المللی تاسیس گردیده و اتریش، اسپانیا و عربستان سعودی به عنوان اعضای اصلی آن هستند و واتیکان نیز نقش ناظر را در آن دارد.

گفته می شود درباره برنامه های این مرکز یک هیئت ۹ نفره از نمایندگان ادیان مختلف از جمله کاتولیک ها، اوانجلیک ها، پروتستان ها، ارتدکس ها، سنی ها، شیعیان، وهابی ها، یهودیان، بودایی ها و هندوها تصمیم گیری می کنند و «فیصل عبدالرحمن معمر» وزیر سابق آموزش دولت سعودی به عنوان دبیرکل این مرکز، مهاجرانی را به عنوان نماینده شیعیان در این هیات ۹ نفره تعیین کرده است.

در پی افشای این موضوع مرکز اسلامی امام علی(ع) وین به عنوان کانون اصلی همگرایی شیعیان در اتریش اعتراض کرد. رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) وین خطاب به مرکز ملک عبدالله تاکید کرده است که مهاجرانی نماینده تفکر شیعه نیست.

تحركات شبه مذهبي رژيم سعودي در حالي است كه اين رژيم منشأ بسياري از جنگ هاي مذهبي، فرقه گرايي و فعاليت هاي تروريستي در پوشش مذهب شناخته مي شود. مهاجراني پس از تصدي وزارت ارشاد، در دولت اصلاحات تصدي مركز گفت و گوي تمدن ها را بر عهده گرفت اما به خاطر برخي رسوايي هاي اخلاقي و شكايت هاي انجام گرفته از كشور گريخت.