به گزارش افکارنیوز، سعید لیلاز در مصاحبه با آریا گفت: ایده سفرهای استانی از دوره آقای احمدی‌نژاد شکل گرفت و بنده هم به عنوان یکی از موافقین این موضوع بودم و از این ایده نیز دفاع کردم. همچنین معتقدم که چنانچه قرار باشد انتقادی از قدرت یا دولتی صورت بگیرد باید در زمان روی کار بودن آن شخص باشد و هنگام برکناری از قدرت انتقاد از عملکرد آن شخص کار بی‌فایده است.

وی افزود: هر عمل یا ایده‌ای که آقای احمدی‌نژاد انجام داده نباید عملکردی منفی تلقی شود و همچنین نباید متمرکز بر این قضیه باشیم که بگوییم آقای روحانی موظف است متفاوت یا دنبال‌روی آقای احمدی‌نژاد باشد و همین شاخص قرار دادن رفتارهای آقای احمدی‌نژاد نباید به یک هنجار تبدیل شود که این یک عمل بسیار نادرست به شمار می‌رود.

لیلاز گفت: هنگامی که آقای احمدی‌نژاد به طرح ایده سفرهای استانی پرداخت با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد چرا که یکی از مشکلات کشور ما مسئله توسعه‌نیافتگی جغرافیایی است و اینکه خارج از تهران همه‌جا به صورت خرابه وجود داشته باشد جای تاسف دارد.

اخیرا کسانی چون صادق زیباکلام و مرتضی کاظمیان (از اعضای فراری گروهک ملی مذهبی) سفر استانی رئیسجمهور به خوزستان را شبیه سفرهای استانی احمدینژاد خوانده و ضمن پوپولیستی خواندن این سفرها، ابراز تاسف کرده بودند.