رآکتور آب سنگین اراک خط قرمز است

به گزارش افکارنیوز، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد با توصیه آحاد مردم به رعایت تقوای الهی تاکید کرد: در مبانی دینی و کلام بزرگان از جمله امیرالمومنین علی(ع) مسئله تقوا مورد تاکید بسیار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: همچنین یکی از مسائلی که در مبانی دینی ما مورد تاکید و توجه قرار گرفته است رعایت اخلاق و رفتار اسلامی است.

وی تاکید کرد: باید در جامعه اسلامی رفتار مردم و مسئولان برپایه اخلاق و رفتار اسلامی باشد و این کردار نیک بین همه رواج پیدا کند.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی باید مسائل دینی و اخلاقی مورد توجه جدی قرار گیرد بیان کرد: امروز باید نسبت به تربیت دینی فرزندان توجه و اهتمام ویژه داشت.

وی با تاکید بر اینکه باید خانواده‌ها تربیت دینی فرزندان خود را مورد توجه قرار داده و نسبت به آن اهتمام داشته باشند اضافه کرد: امروز در شرایط حساسی قرار داریم و باید فضای دینی در جامعه ایجاد شود تا شاهد رشد و شکوفایی جوانان باشیم.

حسینی بوشهری با اشاره به اینکه کسانی که نسل جوان را دعوت به مسائل دینی می‌کنند خود باید عامل به آن باشند افزود: به طور مثال کسی که دیگری را دعوت به نماز می‌‌کند باید خود عامل به آن باشد.

وی با اشاره به اینکه روز جمعه دارای ویژگی‌ها و خصوصیاتی است که آن را برتر از دیگر روزها کرده است بیان کرد: در روز جمعه شیعیان چشم انتظار ظهور مهدی موعود(عج) هستند و به همین دلیل این روز نسبت به دیگر روزها برتری دارد.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور گسترده و چشمگیر مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن اظهار کرد: در این روز مردم با همه سلایق در صحنه حضور پیدا کرده و همانند همیشه اعلام کردند که مدافع راستین آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به سخنان سران آمریکایی مبنی بر اینکه تمام گزینه‌ها بر روی میز است تصریح کرد: مردم با حضور گسترده در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن به همگان وحدت و انسجام خود را نشان دادند و به دنیا نشان دادند که با قدرت از جمهوری اسلامی دفاع خواهند کرد.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه آرمان‌های امام و انقلاب از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است تاکید کرد: شعارهای انقلاب همچنان به قوت خود باقی است و فراموش نشده است و مردم پاسدار و حافظ انقلاب و آرمان‌های آن هستند.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ۲۹ بهمن سالروز قیام مردم تبریز بیان کرد: مردم در این روز با رهبری دیدار کردند و بار دیگر با آرمان‌های انقلاب و امام تجدید میثاق کرده و با مقام معظم رهبری تجدید بیعت کردند.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای غربی تصریح کرد: ایران در عهد خود با کشورهای غربی پایبند است و این مسئله مورد تاکید رهبری بوده و یکی از اصول جمهوری اسلامی در مذاکرات است؛ البته باید این نکته را گفت که اگر آمریکایی‌ها بخواهند زیاده‌خواهی کنند ایستادگی خواهیم کرد.

حسینی بوشهری تاکید کرد: برخی انگار فراموش کرده‌اند که آمریکا جنایت‌های متعددی از جمله زندان‌ها، حمله به کشورهای مختلف و استفاده از بمب اتم علیه کشورهای دیگر را مرتکب شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به برخی از نکات مورد بحثدر مذاکرات در خصوص فعالیت‌های هسته‌ای ایران تاکید کرد: راکتور آب سنگین اراک از جمله خطوط قرمز جمهوری اسلامی است و نباید تعطیل شود.

وی با اشاره به خطوط قرمزی که از سوی رهبری تعیین شده است افزود: نباید در مذاکرات عقب‌نشینی داشته باشیم و نباید از تعداد سانتریفیوژها کاسته شده یا ‌فعالیت‌های تحقیقی خاتمه‌ یافته و از موضوعات دفاعی نظام اسلامی عقب‌ نشینی شود.

امام جمعه قم با اشاره به برگزاری اجلاس سران مجالس کشورهای اسلامی تاکید کرد: از جمله نکات مورد تاکید آرمان فلسطین، مبارزه با تروریسم و مبارزه با تکفیری‌ها بود که باید از سوی کشورهای اسلامی برای آن چاره‌ اندیشی شده و رویکرد مناسبی اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه نباید به رفع تحریم‌ها دلخوش بود ادامه داد: ایران در جنبه‌های مختلف زیرفشار است و تنها راه مقابله با این فشارها بهره‌گیری از اقتصاد مقاومتی است و اگر به اقتصاد مقاومتی تکیه کنیم در مسیر رشد نظام حرکتی رو به جلو خواهیم داشت.

حسینی بوشهری همچین از پاسخ درست روسای قوای مجریه و مقننه نسبت به ابلاغیه اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبری مطرح شد تقدیر کرد.