خنثی‌سازی عملیات انتحاری در روز قدس

به گزارش افکارنیوز، صفرعلی براتلو عصر امروز(یکشنبه) در مراسم توزیع و معارفه مدیرکل امنیتی - انتظامی استانداری تهران، با بیان اینکه " ما باید زودتر از خبرنگاران اخبار مربوط به سقوط هواپیما را به وزارت کشور برسانیم "، اظهار کرد: ما در این زمینه ضعف‌هایی داریم و باید بیشتر کار کنیم.

وی افزود: ما باید مجری قانون باشیم و اگر قانون را اجرا کرده و درست و منطقی در چارچوب وظایف خود اقدام کنیم، همه با ما همکاری می‌کنند و مردم نیز همیشه با ما هستند. شاید تا قبل از اتفاقات اخیر منطقه کسی ارزش امنیت را نمی‌دانست اما امروز همه و بویژه جوانان متوجه شده‌اند که امثال داعش به هیچ‌کس رحم نمی‌کنند و به همین دلیل روز قدس امسال پرشورتر از سال‌های قبل برگزار شد زیرا مردم به جمهوری اسلامی امیدوارتر شدند.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار تهران با اشاره به راهپیمایی روز قدس، ادامه داد: در روز قدس برای عملیات انتحاری تیمی فرستاده بودند ولی سربازان امام زمان توانستند آنها را بزنند و خنثی کنند. ما آنقدر قدرتمندیم که آنها نمی‌توانند ما را مستقیم بزنند.

براتلو در بخش دیگر از صحبت‌های خود با بیان اینکه " کشور ما با وجود همه فشارها در زمینه هسته‌ای صاحب مقام است "، اظهار کرد: امروز ایران در دنیا تعیین‌کننده و تأثیرگذار است و حقانیت نظام بیشتر شده است.

معاون استاندار تهران همچنین با اشاره به ناامنی‌ها در برخی کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: هدف نهایی وقایع سوریه، عراق، لبنان و فلسطین، ایران است و اگر ما کوتاهی کنیم دیگر قابل جبران نیست.

وی در ادامه گفت: ما اگر می‌خواهیم با موفقیت بیشتری عمل کنیم، باید پنج شاخص توکل به خدا، اخلاص، وحدت، استقامت و اطاعت از ولی فقیه و سلسله مراتب را رعایت کنیم.

براتلو در پایان صحبت‌هایش، پیگیری مصوبات شورای تأمین استان، پیشگیری از بروز مسائل امنیتی، پیگیری گسترش پایش سامانه‌های تصویری و ارزیابی دقیق شوراهای تأمین شهرستان‌ها را بخشی از وظایف مدیرکل امنیتی - انتظامی جدید استانداری تهران برشمرد.

در ادامه این مراسم محمدتقی باقری مدیرکل پیشین امنیتی - انتظامی استانداری تهران با بیان اینکه " حوزه امنیتی شوخی‌بردار نیست "، گفت: ما به این حوزه صرفاً نگاه امنیتی داشته‌ایم و دنبال حل مشکلات امنیتی بوده‌ایم و نگاه سیاسی در این زمینه نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه " سعی ما این بود که تمام مأموریت‌های خود را به خوبی انجام دهیم ولی در برخی مأموریت‌ها هم ناموفق بوده‌ایم "، افزود: یکی از ضروریت‌های حوزه معاونت امنیتی که محقق شد، بحثتفکیک معاونت امنیتی محافظتی و سیاسی و اجتماعی بوده است. تهران مشکلات خاص خود را دارد و باید این دو حوزه از هم جدا می‌شد.

مدیرکل جدید امنیتی - انتظامی استانداری تهران نیز در ادامه گفت: ما اقدامات همکاران خود را ادامه میدهیم و به شکلِ شروع از نقطه صفر نیستیم.