نوکرهای آمریکا سرنوشتی بهتر از صدام ندارند

به گزارشافکارنیوز،محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما‌، فهم جوانان را نخستین اولویت برای پاسداری انقلاب دانست وگفت: حکومت ایران از کشور تو سری خور به پیشرفته ترین کشور منطقه تبدیل شده است.

جوان باید سیاسی، امروزی و انقلابی باشد


وی افزود: جوان امروزی باید این دو جریان سیاسی و اجتماعی را بداند و همچنین باید سیاسی، امروزی و انقلابی باشد.

لاریجانی تصریح کرد: امروزی بودن به معنی این نیست که ظاهر و یا وسیله الکترونیکی جدیدی داشته باشد بلکه باید بداند که در کجا قرار دارد و باید بداند که بر اساس سکولار غرب و یا بر اساس اسلام باشیم؟

وی با اشاره به این که غربی ها خود محور هستند و معتقدند روش هایی جز روشهای آن ها مورد قبول نیست افزود: فرد مورد تایید آنها باید همانند غربی ها باشد و خودش را در اختیار فرهنگ دیگری قرار دهد.

این انقلاب برای مردم و با مردم است


لاریجانی اظهار داشت: اسلام برای مردم عزیز است و مردم به اسلام اعتماد دارند و تا کنون اسلام کشورمان را از مشکلات و فتنه ها رهایی داده است؛ این انقلاب برای مردم و با مردم است.

وی افزود: مشکلات در هر کشوری وجود دارد و در کشور ما هم وجود دارد اما کشورهای دیگر با تخاصمات کور درقبال کشور ما عمل می کنند اما در مقابل مردم انقلاب را از خودشان می دانند این جهت دموکراسی بسیار درست است.

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به این که همه ارکان را در کشور مردم انتخاب می کنند گفت: امروز جوان ایرانی با جوان مصری اگر صحبت کند مشخص می شود که کجا، کی و چگونه هستند، در حالی که جوانان مصری انقلاب کردند و شهید دادند ولی هنوز به جایی نرسیده اند اما ایران به دلیل ماهیت اسلامی حکومت و این که مردم با مشارکت خودشان آن را حفظ می کنند به این درجه از پیشرفت رسیده است.

وی در ادامه گفت: اتفاقی که در ایران افتاد، احیای اسلام بود، نوع تلقی از اسلام که منبعثاز کتاب، سنت و ثقلین است پایه تفکر ما در کشور شد.

لاریجانی گفت: امام خمینی(ره) همیشه تاکید بر حکومت اسلامی داشت و حکومت مبتنی بر مردم را از اهم مهمات می دانست.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی پدیده جالبی را در آخر قرن بیستم مطرح کرد و آن این بود که کشورهایی قادر به تاثیر گذاری در عرصه بین المللی هستند بدون آن که توپ و تفنگ داشته باشند؛ معمولاً دو رکن قدرت نظامی و توان اقتصادی ریشه تاثیرگذاری است اما نظام جمهوری اسلامی این ارکان را تغییر داد.

نوکرهای آمریکا سرنوشتی بهتر ازصدام ندارند


لاریجانی اظهار داشت: آنها که نوکری آمریکا را می کنند سرنوشتی بهتر از سرنوشت صدام در انتظارشان نخواهد بود اما رابطه و تعامل دوستی بین ایران و سایر ملل اسلامی برقرار است، ما برادران ایمانی برای تعامل می خواهیم و این نفوذ با زور ایجاد نمی شود.

وی با اشاره به این که تجربه ما در ایران محدود به سرزمینمان نمی شود گفت: تجربه ما تلقی درستی از اسلام دارد.

لاریجانی با بیان این که انقلابی بودن عمل خاص خود را دارد گفت: غربی ها اقدام به ناامید کردن مردم می کنند اما ملت شریف ما فریب آنها را نمی خورند و نخواهند خورد.

ملت ما به خوبی از اوضاع آگاه است


وی افزود: ملت ما به خوبی از اوضاع آگاه است و فریب کشورهای غربی را نمی خورد.

لاریجانی گفت: مردم ایران به صحنه می آیند تا بخشی از فرآیند دموکراتیک حکومت را به جهانیان نشان دهند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه افزود: نسل جدید این مملکت ،بالنده و باهوش است به گونه ای که بصیرت خوبی را از تجربیاتشان کسب کرده اند و البته پیروزی بزرگی برای ملتمان در سال آینده و سال های بعدی رقم خواهد خورد.