به گزارشافکارنیوز، یکی از موضوعاتی که در این نشست حاشیه‌ها را پررنگ‌تر از متن کرد، حضور برخی از زنان نماینده کشورهای دیگر، بدون پوشش مناسب و دیپلماتیک و بصورت بی‌حجاب در آن بود. این موضوع بازتاب زیادی در رسانه‌ها و تعجب و انتقادات بسیاری را در پی داشت.

در این میان «معصی(مسیح) علی‌نژاد» روزنامه‌نگار و مسئول کمپین «آزادی یواشکی زنان در ایران» در فیسبوک، به انتقاد رسانه‌ها و مردم ایران به حضور زنان بی‌حجاب در همایشی رسمی‌در ایران توسط مهمانان خارجی واکنش نشان داد.

وی که از این اقدام ذوق‌زده شده بود، با حمایت از بی‌توجهی مهمانان خارجی به قوانین کشورمان در رعایت پوشش مناسب برای شرکت در نشست مذکور، مدعی شد این رفتار شرکت‌کنندگان خارجی این نشست ناشی از فعالیت‌های او در کمپین «آزادی یواشکی» بوده و حمل و نقل ریلی نیز می‌تواند به کشف حجاب منجر شود.

معصی (مسیح) علینژاد که طی فعالیتهای در کمپین فیسبوکی آزادی یواشکی زنان در ایران برای ترویج بیحجابی و بیبند و باری ناکام مانده و اخیراً نیز به شکست خود اعتراف کرده است، هر موضوع و حادثه و حتی عمل غیرقانونی را مستمسک قرار میدهد تا فعالیتهای خود را موفقیتآمیز جلوه دهد.